Ponad 50 tys. uwag i opinii do projektu zmian podstawy programowej autorstwa MEN

Ministerstwo Edukacji Narodowej otrzymało ponad 50 tys. uwag, opinii i sugestii dotyczących zmian podstawy programowej. Prekonsultacje ws. planowanych zmian trwały od 12 do 19 lutego. Nauczyciele, rodzice, uczniowie i eksperci z zakresu edukacji mogli zgłaszać swoje opinie na ich temat.

Najwięcej zgłoszonych uwag dotyczyło historii, języka polskiego, Historii i Teraźniejszości oraz biologii. Najmniejsze zainteresowanie wzbudziły przedmioty ścisłe.

https://twitter.com/MEN_GOVPL/status/1760750004187123834

Dyrektor Szkoły Podstawowej ISKRY we Wrocławiu, Andrzej Dunajski, uważa, że propozycje przedstawione przez resort edukacji nie są merytoryczne. To dlatego – jak dodał – wzbudziły sprzeciw tak wielu osób.

– Takie podejście, odchudzenie o określoną ilość procent jest mało merytoryczne. Nie przygotowano żadnych kryteriów, na podstawie których miałby być dokonany wybór tych treści, które zostaną usunięte. To spowodowało, że wiele z propozycji ministerstwa spotkało się z bardzo silną krytyką. Proponuje się usunięcie np. z lekcji biologii nauki o cyklu miesiączkowym, co jest bardzo potrzebne i bardzo praktyczne. Usunięcie tak wielu tak ważnych lektur może spowodować, że stracimy ciągłość pewnego kodu językowego z nowymi pokoleniami. To wymagałoby jeszcze ponownego, gruntownego przeanalizowania – wskazuje Andrzej Dunajski.   

Zgłoszone opinie przeanalizują teraz eksperci, którzy przygotują końcowe propozycje projektów podstaw programowych poszczególnych przedmiotów. W połowie kwietnia br. zostaną one skierowane do konsultacji publicznych.

Koalicja rządząca chce, aby nowa – ograniczona – podstawa programowa zaczęła obowiązywać od nowego roku szkolnego.

 

RIRM

drukuj