fot. wikipedia.org

„Nasz Dziennik”: Obrazili. Nie przeproszą?

Stowarzyszenie Patria Nostra skierowało do niemieckiej gazety „Westfaelische Nachrichten” wniosek o sprostowanie nieprawdziwej informacji. To regionalne pismo w jednym ze swoich artykułów nazwało „polskim obozem” Sobibór – podał „Nasz Dziennik”.

„Zażądaliśmy przeprosin i wpłaty 50 tys. euro na rzecz Polskiego Związku Byłych Więźniów Politycznych Hitlerowskich Więzień i Obozów Koncentracyjnych – wyjaśnia prezes Patria Nostra mec. Lech Obara” – podaje „Nasz Dziennik”.

„W odpowiedzi do niemieckiego sądu trafił wniosek wydawcy gazety o ustalenie, czy w ogóle polska strona może składać takie żądania” – informuje „Nasz Dziennik”.

„To jest pozew o ustalenie, że nie mamy prawa domagania się przeprosin i kwoty 50 tys. euro za posłużenie się określeniem <<polski obóz koncentracyjny>>” – powiedział „Naszemu Dziennikowi” mec. Szymon Topa ze Stowarzyszenia Patria Nostra.

„Domagają się ustalenia, że nasze roszczenie nie istnieje” – wskazuje mec. Szymon Topa.

„Ma to na celu uprzedzenie w wytoczeniu powództwa przed sądem polskim – uważa radca prawny” – napisał „Nasz Dziennik”.

PAP/RIRM

drukuj