fot. Monika Bilska

Wirtualna Polska Media S.A. musi przeprosić o. dr. Tadeusza Rydzyka

Spółka Wirtualna Polska Media S.A. będzie musiała przeprosić o. Tadeusza Rydzyka CSsR, dyrektora Radia Maryja, za naruszenie dóbr osobistych – orzekł Sąd Okręgowy w Warszawie.

Sprawa ma związek z publikacją w internecie artykułu pt. „Rekordowe zyski Rydzyka. Zakonnik w setce najbogatszych Polaków”, który zawierał nieprawdziwe informacje nt. majątku prywatnego dyrektora Radia Maryja. Na portalu pokazały się także obraźliwe komentarze.

Decyzją sądu spółka będzie musiała zamieścić specjalne oświadczenia na swoich portalach – Money.pl i wp.pl. Wyrok ogłosiła dziś sędzia Magdalena Kubczak.

Nakazuje spółceWirtualna Polska Media S.A. w Warszawie usunięcie z portalu Money.pl artykułu zatytułowanego: „Rekordowe zyski Rydzyka. Zakonnik w setce najbogatszych Polaków”, opublikowanego w dn. 20.02.18 r., wraz z komentarzami internautów. Po trzecie, oddala powództwo w pozostałym zakresie. Po czwarte, zasądza od spółki Wirtualna Polska Media S.A. w Warszawie na rzecz Tadeusza Rydzyka kwotę 1320 zł tytułem kosztów procesu. Po piąte, nadaje wyrokowi w punkcie I i II rygor natychmiastowej wykonalności – brzmiał wyrok.

O. Jan Król, redemptorysta posługujący w Radiu Maryja, stwierdził, że wyrok nie jest do końca satysfakcjonujący. Przypomniał, że dyrektor katolickiej stacji domagał się jeszcze zapłaty określonej kwoty na cel społeczny.

Załóżmy, że ten wyrok się prawomocni i będzie opublikowane przeproszenie na tej czy innej stronie. Ale czy to odstraszy i zniechęci następnych wydawców i dziennikarzy, którzy od lat świadomie kłamią? Nie wierzę w to, że ktoś pisząc takie artykuły nie wie, że o. Rydzyk jest zakonnikiem, że nie posiada żadnego osobistego majątku. Wszystko, czym o. Dyrektor kieruje, należy bądź do zgromadzenia, bądź do fundacji, którą założył, czy która kieruje – zaznaczył o. Jan Król CSsR.

O. Tadeusz Rydzyk CSsR od lat jest atakowany za swoją działalność za służbę Kościołowi i Polsce. Nieprzychylne środowiska próbują wmówić opinii publicznej, że dyrektor stacji posiada rzekomo prywatny majątek.

RIRM

drukuj