fot. PAP

Sadurska: MEN chce ograniczyć uczniom dostęp do wiedzy

Poseł Małgorzata Sadurska interweniuje w sprawie działań resortu edukacji mających na celu zniechęcić szkoły do organizowania razem z Wyższą Szkołą Kultury Społecznej i Medialnej warsztatów: „Zrozumieć media”.

Parlamentarzystka skierowała w tej sprawie interpelację poselską do minister Joanny Kluzik – Rostkowskiej i premier Ewy Kopacz.

Polityk wskazuje, że rząd powinien wspierać tak wartościowe działania, jakie podejmuje WSKSiM, a nie zwalczać je.

Poseł zwraca uwagę, że MEN w ten sposób łamie prawo, które przysługuje każdemu obywatelowi, a którym jest dostęp do wiedzy i rzetelnej informacji.

– Należy to traktować jako chęć ograniczenia młodym ludziom prawa do pozyskania wiedzy na temat: jak funkcjonują media, jak za ich pośrednictwem można dokonywać manipulacji. Jest to również taka próba ograniczenia młodym ludziom wiedzy o tym, jak dotrzeć do prawdziwej i wiarygodnej informacji. Dziwi mnie zachowanie pani minister Kluzik-Rostkowskiej. Tym bardziej, że nie słyszałam, żeby pani minister reagowała na działalność grup, takich jak stowarzyszenie „Ponton” czy innych edukatorów seksualnych, którzy za wszelką cenę starają się dotrzeć do naszych polskich szkół. Pani minister stała się takim ambasadorem tych wszystkich, którzy walczą z wartościami i którzy walczą z Wyższą Szkołą Kultury Społecznej i Medialnej – powiedziała poseł Małgorzata Sadurska.

W liście, skierowanym do dyrektorów liceów minister Joanna Kluzik-Rostkowska wskazuje na rzekome nieprawidłowości, do jakich miało dojść w jednym z liceów publicznych, gdzie realizowane były warsztaty medialne.

Wszystko przez to, że zajęcia odbywały się w czasie godzin lekcyjnych, a dyrektor nie uzyskał pisemnej zgody od każdego z rodziców na udział ich dzieci w warsztatach.

List poseł Małgorzaty Sadurskiej do minister edukacji narodowej Joanny Kluzik-Rostkowskiej [Czytaj]

RIRM

drukuj