fot. Tomasz Strąg

Oświadczenie Redakcji Informacyjnej Radia Maryja ws. kłamliwego artykułu onet.pl dot. spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych

Portal onet.pl publikuje nieprawdziwy materiał o spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych. W tekście pojawia się wątek osób poszkodowanych i ich spotkania z dyrektorem Radia Maryja – o. dr. Tadeuszem Rydzykiem CSsR.

Tadeusz Rydzyk – jak podaje onet.pl – miał umówić poszkodowanych na spotkanie z wiceministrem sprawiedliwości. To informacje nieprawdziwe – czytamy w oświadczeniu Redakcji Informacyjnej Radia Maryja.

Dnia 29 lipca na portalu onet.pl został zamieszczony artykuł pt. „SKOK stulecia. Kto zwinął Polakom 3 mld złotych?” Autorami artykułu są: Janusz Schwertner i Daniel Olczykowski. Zestawienie zdjęcia z tytułem jest wyjątkową manipulacją. Radio Maryja i TV Trwam zgodnie z koncesją i nauczaniem społecznym Kościoła udostępniają swoje anteny ludziom pokrzywdzonym w różnoraki sposób, by pomóc im w dialogu znaleźć pozytywne rozwiązania. Nic zatem dziwnego, że na antenach naszych mediów mieli okazję przedstawić swój problem pokrzywdzeni w aferze SKOK-u Wołomin. Nie jest prawdą, że o. Tadeusz Rydzyk, dyrektor Radia Maryja, umawiał spotkanie przedstawicieli pokrzywdzonych z wiceministrem sprawiedliwości Patrykiem Jakim. Takie działanie nie mieści się w jego kompetencjach. Pokrzywdzonym życzymy, by stała się sprawiedliwość, manipulującym natomiast, by byli sługami i świadkami prawdy – czytamy w oświadczeniu.

 

RIRM

drukuj