NIK: zaledwie 6. proc. szkół korzysta z elektronicznych podręczników

Tylko 6 proc. szkół wykorzystuje elektroniczne podręczniki – wynika z raportu NIK. Izba skontrolowała rządowy program „Cyfrowa szkoła” realizowany w ramach czterech programów dofinansowanych z Projektu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.

Celem programu było rozwijanie kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych m.in. poprzez wyposażenie szkół w urządzenia elektroniczne czy przygotowanie e-podręczników.

Zdaniem kontrolerów program zrealizował zakładane cele. Problemem jest jednak niskie zainteresowanie elektronicznymi podręcznikami – wskazuje szef NIK-u Krzysztof Kwiatkowski.

– Z badania przeprowadzonego przez NIK w ponad pięciuset szkołach i zespołach szkół wynika, że w roku szkolnym 2016/17 elektroniczne podręczniki do kształcenia ogólnego zastosowało niespełna 6 proc. szkół, a podręczniki opracowane w projekcie „E-podręczniki” zaledwie 1 proc. szkół – podkreśla Krzysztof Kwiatkowski.

NIK zauważa, że pierwotnie wszystkie e-podręczniki miały być dostępne już w czerwcu 2015 r. Ostatecznie szkoły mogą korzystać z e-podręczników dopiero od roku szkolnego 2016/17.

W ramach projektu „E-podręczniki do kształcenia ogólnego” przygotowano 62 elektroniczne podręczniki do wszystkich klas szkoły podstawowej, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.

RIRM

drukuj