fot. flickr.com

Kontrola Inspekcji Handlowej: Sklepy często wprowadzają klientów w błąd  w kwestii kraju pochodzenia żywności

Jeszcze przed 1 lipca Inspekcja Handlowa, na polecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zdążyła przeprowadzić kontrolę w sklepach sprzedających warzywa i owoce. Jej wyniki wskazują na częste wprowadzanie konsumentów w błąd, jeśli chodzi o kraj pochodzenia żywności.

UOKiK sprawdził, czy sprzedawane w sklepach warzywa i owoce są prawidłowo oznakowane krajem pochodzenia. Łącznie kontroli poddano prawie 3,5 tys. partii warzyw i owoców w prawie 400 sklepach, głównie należących do dużych sieci handlowych. Zakwestionowano oznakowanie ponad 350 partii warzyw i owoców.

UOKiK zwraca uwagę na niewłaściwą informację o kraju pochodzenia lub jej brak. Oznacza to, że co dziesiąta partia była błędnie oznakowana.

– Najwięcej nieprawidłowości stwierdzono w sklepach niesieciowych oraz w marketach marek Delikatesy Centrum, E-Leclerc, Intermarche, Lewiatan, Lidl, Dino i Kaufland. Inspektorzy mieli również poważne zastrzeżenia do sklepów sieci ABC, Groszek oraz Piotr i Paweł – wskazuje prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

UOKiK zwraca uwagę na naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.

– Konsument ma prawo do pełnej, jasnej i rzetelnej informacji o ofercie, w tym o kraju pochodzenia owoców czy warzyw – zaznacza Tomasz Chróstny.

Już wcześniej – ze względu na wprowadzanie konsumentów w błąd – UOKiK rozpoczął postępowanie wobec właściciela sieci sklepów Biedronka. Za uderzenie w interesy konsumentów grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.

TV Trwam News

drukuj