Eksperci: rządowa promocja Biedronki warta 7 mln zł

Ponad 7 mln zł – na tyle eksperci wycenili promowanie przez premier Ewę Kopacz i jej rząd marki zagranicznej sieci handlowej Biedronka. Szefowa rządu zrobiła to za dramo na antenie TVP. Chwaliła się, że kupuje warzywa w portugalskiej sieci sklepów, twierdząc, że są one doskonałej jakości.

Jak wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów – od początku miesiąca w mediach ukazało się ok. 30 tys. informacji na temat dyskontów tej sieci. Natomiast ponad 20% publikacji dotyczących Biedronki zawiera także wiadomości m.in. o premier Ewie Kopacz oraz o szefie MSZ Grzegorzu Schetynie.

Poseł Janusz Śniadek z PiS-u ocenia, że to celowe działania na rzecz obcego kapitału, które szkodzą małym, masowo wymierającym sklepom.

– Tak naprawdę, wbrew pewnym czysto-werbalnym i fałszywym deklaracjom, ten rząd prowadzi politykę sprzyjania obcemu kapitałowi i zachętom, zapraszaniu go do Polski w sposób maksymalnie eksploatujący polskie zasoby, polską siłę roboczą, utrzymywanie jak najniższych kosztów pracy w Polsce – mówi poseł.  

Przypomnijmy – dyrektor portugalskiej grupy, która jest właścicielem sieci sklepów Biedronka, ma zostać wyróżniony Krzyżem Kawalerskim Orderu Zasług RP. Uroczystość wręczenia odznaczenia miała odbyć się wczoraj, ale po szumie medialnym, jaki wywołała ta wiadomość, została na razie zawieszona.

RIRM

drukuj