fot. Polska Żegluga Morska

PŻM chce kupić nowe statki do transportu LNG

Polska Żegluga Morska chce kupić w Korei nowe statki do transportu LNG. Chodzi o sześć jednostek do przewozu błękitnego paliwa.

Polska dąży do wygaszenia kontraktu gazowego z Rosją. Zamiast dostaw zza wschodniej granicy może kupować więcej błękitnego paliwa z innych państw, dostarczając je na przykład drogą morską do terminala LNG w Świnoujściu. Do jego przewozu – jak podaje „Puls Biznesu” – szykuje się Polska Żegluga Morska.

Paweł Brzezicki, zarządca komisaryczny PŻM, potwierdził w rozmowie z Redakcją Informacyjną Radia Maryja, że Polska Żegluga Morska faktycznie otrzymała ofertę ze stoczni koreańskich.

– Prawdą jest, że otrzymaliśmy ofertę ze stoczni koreańskich na sześć statków do przewozu gazu, co zapewnia całkowite zaopatrzenie Polski w gaz. Prawdą jest też, że złożyliśmy wiążącą ofertę do PGNiG na przewóz całej ilości gazu przez następne 20 lat. W tej chwili czekamy na odpowiedź PGNiG. Ponieważ PGNiG korzysta z zagranicznych brokerów, ominęliśmy pośrednika i złożyliśmy ją bezpośrednio. Na razie nie mamy żadnej reakcji – powiedział Paweł Brzezicki.

Według gazety, Polska Żegluga Morska powinna też nabyć promy pasażersko-samochodowe do obsługi rejsów bałtyckich.

PŻM to największy polski armator i jeden z większych w Europie. Podstawową działalnością przedsiębiorstwa jest przewóz ładunków masowych. Polska Żegluga Morska ma obecnie 60 masowców. W ciągu roku przewozi ok. 15 mln ton ładunków. Armator ma także cztery promy.

PŻM zajmuje się także świadczeniem usług hotelarskich oraz żeglugą rzeczną. Zatrudnia ponad 2 tys. osób. Polska Żegluga Morska jest dziś trzecim armatorem w Europie. Plasuje się w pierwszej dwudziestce na całym świecie.

RIRM

drukuj