By Bardrock - Praca własna, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9798784

Program Wspólny Bilet także dla linii autobusowych? Trwają rozmowy w tej sprawie

Trwają prace nad włączeniem linii autobusowych do oferty programu Wspólny Bilet, co ma ułatwić podróżowanie. Rozmowy w tej sprawie prowadzi PKP Intercity wraz z PKS Polonus.

Założeniem współpracy jest możliwość integracji systemów sprzedaży biletów obu operatorów. Dzięki temu, pasażerowie będą mogli nabyć bilet obejmujący zarówno połączenia kolejowe, jak i autobusowe.

Operatorzy chcą, aby taka opcja była możliwa zarówno w kasach stacjonarnych, jak i na stronach internetowych przewoźników. Ich współdziałanie ma być widoczne szczególnie w relacjach regionalnych.

Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity, podkreśla, że współpraca kolejowego przewoźnika z PKS Polonus oznacza duże udogodnienie dla pasażerów.

– Będzie to duże ułatwienie dla naszych klientów, ponieważ nie będą oni musieli szukać odpowiednich przesiadek, wchodzić na kilka stron internetowych, żeby kupić bilet autobusowy bądź bilet kolejowy. Docelowo chcemy, by PKS Polonus był częścią wspólnego biletu. To znaczy, że będzie razem z wieloma innymi przewoźnikami kolejowymi (nie tylko z PKP Intercity, ale też z przewoźnikami lokalnymi czy aglomeracyjnymi) oferował usługi transportowe. Z racji tego, że PKS Polonus i PKP Intercity ma tego samego właściciela, czyli PKP, zadbamy o to, żeby nasze rozkłady jazdy były zsynchronizowane i żeby nie było problemów dla pasażera z przesiadką z autobusu na pociąg i odwrotnie – mówi Tomasz Gontarz.

Wspólny Bilet jest dostępny dla pasażerów od grudnia 2018 r. W projekcie uczestniczą m.in. PKP Intercity, POLREGIO oraz Koleje Mazowieckie. Inicjatorem tego przedsięwzięcia było Ministerstwo Infrastruktury.

RIRM

drukuj