Przez aplikację mobilną PKP Intercity sprzedano milion biletów
PKP Intercity sprzedało przez swoją aplikację mobilną milion biletów kolejowych – poinformował przewoźnik w poniedziałkowej informacji prasowej. Aplikacja została uruchomiona na początku tego roku i od tego czasu została pobrana ponad 650 tys. razy.
„Zdalne kanały sprzedaży to przyszłość, dlatego planujemy dalszy rozwój aplikacji, unowocześnienie strony internetowej i rozszerzanie zdalnej sieci sprzedaży o kolejnych partnerów” – powiedział cytowany w komunikacie wiceprezes PKP Intercity, Tomasz Gontarz.
Padł milionowy zakup biletu w naszej aplikacji! Dowiedz się więcej na https://t.co/PTXwYipkhc pic.twitter.com/tBu4rOjAAf
— PKP Intercity (@PKPIntercityPDP) July 24, 2023
W aplikacji PKP Intercity można kupić bilety na przejazdy krajowe i międzynarodowe. Płatności można dokonać przez: Apple Pay, Google Pay, karty płatnicze oraz system BLIK. Bilety na przejazd PKP Intercity można także pobrać w formie pdf oraz dodać do kalendarza. [czytaj więcej]
W aplikacji mobilnej podróżni mają też możliwość graficznej rezerwacji miejsca.
PKP Intercity oferuje podróże czterema kategoriami pociągów. Twoje Linie Kolejowe (TLK) i InterCity (IC) to połączenia ekonomiczne, zaś Express InterCity (EIC) i obsługiwane pojazdami Pendolino Express InterCity Premium (EIP) – połączenia ekspresowe. Największą popularnością cieszą się pociągi TLK i IC – w 2022 roku wybrało je ponad 90 proc. osób podróżujących z PKP Intercity.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. W 2022 r. z usług przewoźnika skorzystało prawie 60 mln pasażerów. W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 r. spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz stacje postojowe.
PAP