
PKP Intercity kupi dodatkowo 10 lokomotyw od Newagu
PKP Intercity rozszerza umowę na zakup 20 nowych lokomotyw elektrycznych, którą podpisało w maju 2018 roku z firmą Newag, zamawiając dodatkowo 10 kolejnych lokomotyw Griffin. Wartość kontraktu po rozszerzeniu wzrosła o 183,8 mln zł brutto do 551,4 mln zł – poinformował we wtorkowym komunikacie kolejowy przewoźnik.
10 dodatkowych nowoczesnych lokomotyw, które wyprodukuje #NEWAG, zasili flotę @PKPIntercityPDP. Jedna z nich prezentowana jest na targach #TRAKO. https://t.co/BE2Q8VP04t
— PKP S.A. (@PKP_SA) September 24, 2019
„Bardzo nas cieszy, że harmonijnie rozwija się współpraca PKP Intercity z kolejną polską spółką. Współpraca z rodzimymi przedsiębiorstwami służy rozwojowi całej polskiej kolei, która jest niezwykle istotną gałęzią polskiej gospodarki teraz i niewątpliwe będzie nią także w przyszłości. Wielomiliardowe inwestycje naszego narodowego przewoźnika służą jednak nie tylko gospodarce, ale przede wszystkim pasażerom, którzy oczekują usług na najwyższym poziomie” – powiedział cytowany w komunikacie minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
„Nowe lokomotywy pozwolą na obsługę naszej stale rozwijanej siatki połączeń. Pasażerowie podróżujący pociągami zestawionymi z nowych lub zmodernizowanych wagonów, prowadzonych nowoczesnymi lokomotywami, będą mogli cieszyć się bardzo wysokim komfortem podróżowania po całej Polsce” – zapewnia cytowany w komunikacie prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.
Nowe pojazdy będą rozwijać prędkość 160 km/h. Zgodnie z zawartą umową, producent zobowiązany jest do realizacji zamówienia w okresie 30 miesięcy od podpisania umowy. Do PKP Intercity wszystkie pojazdy trafią więc najpóźniej pod koniec 2020 roku.
Zakup łącznie 30 nowoczesnych lokomotyw to element realizowanego największego programu inwestycyjnego w historii spółki. Program „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” zostanie wdrożony do 2023 roku, a jego celem jest modernizacja i zakup nowego taboru oraz dalsze podnoszenie komfortu podróży. Dzięki realizacji programu, po jego zakończeniu w 2023 r. tabor przewoźnika będzie w 80 proc. nowy lub zmodernizowany, w 94 proc. pociągów będzie dostępna klimatyzacja, a w co najmniej 77 proc. bezprzewodowy internet.
PAP