fot. twitter.com/MI_GOV_PL

Pandemia SARS-CoV-2 nie zatrzymała budowy CPK i przekopu Mierzei Wiślanej

Pandemia nie zatrzymała prac związanych z realizacją dwóch największych polskich inwestycji infrastrukturalnych: Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz przekopu Mierzei Wiślanej.

Centralny Port Komunikacyjny to nie tylko lotnisko. W ramach projektu wybudowanych zostanie 1800 kilometrów linii kolejowych szybkich prędkości oraz nowe drogi ekspresowe. Spółka CPK dofinansuje m.in. modernizację linii kolejowej przebiegającej przez gminy Mrągowo i Mikołajki.

– Podejmujemy współodpowiedzialność finansową za realizację tego projektu. To jest kluczowy moment. To też pokazuje bardzo dobrze misję CPK. Jest nią uzupełnianie istniejącego systemu tak, aby funkcjonował, tak, aby zapewniał maksymalne korzyści dla pasażerów i RP – podkreślił Mikołaj Wild, prezes CPK.

Przed wbiciem pierwszej łopaty na budowie nowego lotniska przeprowadzone zostaną szczegółowe badania środowiskowe i terenowe. Dokładne pomiary m.in. poziomu wód i struktury gruntów są niezbędne do przygotowania dobrego projektu. Poszukiwane będą też źródła geotermalne, z których CPK mógłby korzystać. Inwestycja ma wykorzystywać odnawialne źródła energii.

Pełną parą idą prace na przekopie Mierzei Wiślanej – poinformowali wykonawcy.

– Budujemy coś, co nie zostało zrobione nigdy. Mamy okazje być pionierami – mówił Mariusz Sasin, zastępca dyrektora projektu budowy sztucznej wyspy NDI.

– Stykamy się z wieloma rodzajami robót: hydrotechniczne, mostowe, drogowe, geotechniczne – dodał Mariusz Janczewski, zastępca dyrektora projektu konsorcjum NDI/Besix.

W ubiegłym tygodniu do nowobudowanego portu zewnętrznego na Mierzei Wiślanej dotarł pierwszy statek z materiałami budowlanymi. Drogą morską na plac budowy przetransportowanych zostanie m.in. 140 tysięcy ton kamienia hydrotechnicznego. Pracę na przekopie Mierzei Wiślanej idą zgodnie z planem. Inwestycja ma być gotowa w połowie przyszłego roku.

TV Trwam News

drukuj