Można składać wnioski o świadczenie „Dobry Start” w formie papierowej

Wraz z początkiem sierpnia można składać papierowe wnioski o świadczenie „Dobry Start”. Wcześniej wnioskować można było tylko przez internet. Jakie dane wpisać we wniosku? O czym należy pamiętać, żeby na pewno otrzymać pieniądze?

Wyprawka szkolna to wsparcie w wysokości 300 złotych. Żeby pieniądze wpłynęły na nasze konto, musimy złożyć wniosek. Od 1 sierpnia możemy zrobić to osobiście w wersji papierowej.

– Będziemy przyjmować wnioski w formie tradycyjnej, ale oczywiście też w formie elektronicznej do czego bardzo zachęcamy z uwagi na panującą sytuację związaną z epidemią – podkreśla Renata Grudzińska z Poznańskiego Centrum Świadczeń.

Wnioski o świadczenie „[Dobry Start]” drogą internetową można składać od 1 lipca. [czytaj więcej] Wnioskować można przez portal [Emp@tia], bankowość elektroniczną lub portal [Platformę Usług Elektronicznych] ZUS. Jeżeli dokument chcemy złożyć tradycyjnie, to składamy go w tych samych instytucjach, co wniosek o „500 plus”, czyli w urzędzie miasta bądź gminy, ośrodku pomocy społecznej lub też innej jednostce wyznaczonej w gminie, np. w centrum świadczeń. Jakie informacje wpisujemy we wniosku?

– Przede wszystkim dane klienta: imię i nazwisko, PESEL, jest konieczność wpisania numeru telefonu, szkoły dziecka i konta osobistego do wypłaty świadczenia – wyjaśnia Karolina Braszak z Poznańskiego Centrum Świadczeń.

Ostateczny termin składania wniosku to 30 listopada. Jednak warto się pospieszyć, bo złożenie wniosku w lipcu bądź sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach, wsparcie trafi do nas w ciągu 2 miesięcy od jego złożenia. Z szacunków Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wynika, że z rządowego programu korzysta ponad cztery i pół miliona dzieci.

TV Trwam News/radiomaryja.pl

drukuj