fot. twitter.com/MEN_GOV_PL

MEN: 2 mln odsłon dziennie na platformie edukacyjnej epodreczniki.pl

Z platformy edukacyjnej epodreczniki.pl korzysta ponad 460 tys. użytkowników, co daje ponad 2 mln odsłon dziennie – poinformował resort edukacji. Platforma jest jednym z głównych narzędzi zalecanych przez MEN w nauczaniu zdalnym.

W związku z epidemią koronawirusa od 12 marca do 26 kwietnia zajęcia stacjonarne w szkołach są zawieszone. Od 25 marca szkoły mają obowiązek kształcenia na odległość.

Ministerstwo Edukacji Narodowej podało, że od 1 marca ponad 60 mln wynosi liczba odsłon platformy. Z danych o ruchu na stronie od 11 marca do 8 kwietnia wynika, że codziennie z epodreczniki.pl korzysta ponad 460 tys. użytkowników, co daje ponad 2 mln odsłon dziennie.

„Najwięcej odsłon – prawie 4,5 mln – można było zaobserwować 25 marca. Mieliśmy wówczas blisko 1 mln aktywnych użytkowników. Kolejnymi rekordowymi dniami były 26 marca (ponad 4 mln odsłon i około 850 tys. użytkowników), a także 30 marca (3,1 mln odsłon i 730 tys. użytkowników)” – przekazał resort.

W ramach platformy epodreczniki.pl utworzono wirtualne klasy. MEN wyjaśniło, że baza danych platformy zasilana jest danymi z Systemu Informacji Oświatowej. Na podstawie danych z SIO każdy nauczyciel został przypisany do szkoły albo do kilku szkół (dotyczy tych, którzy prowadzą zajęcia w więcej niż jednej szkole). Uczniowie zostali przypisani bezpośrednio do swoich klas tak, aby odwzorować istniejące w szkołach klasy.

Resort podkreśla, że platforma zawiera rozbudowany moduł LCMS (Learning Content Management System), czyli platformę e-learningową do prowadzenia kształcenia na odległość. Nauczyciel ma m.in. możliwość tworzenia, zmieniania i usuwania grup uczniów. Może również zarządzać zarówno grupami uczniów, jak i poszczególnymi uczniami. Na platformie została także uruchomiona funkcjonalność pozwalająca na komunikację bezpośrednio między nauczycielami i uczniami.

„Niemal każdy materiał dydaktyczny zawiera pytania otwarte lub ćwiczenia interaktywne, których wyniki mogą być zapisywane w profilu ucznia i dostępne w postaci raportów dla nauczyciela. Takie rozwiązanie daje możliwość śledzenia postępów uczniów, a także indywidualizowania procesu nauczania. Nauczyciel ma również możliwość skorzystania z podglądu w czasie rzeczywistym aktywności uczniów na udostępnionych e-materiałach (możliwość na żywo podglądu wpisywanych odpowiedzi w ćwiczeniach interaktywnych)” – poinformowało MEN.

Platforma epodręczniki.pl umożliwia też dzielenie się materiałami, a także edycję i tworzenie własnych materiałów z wykorzystaniem materiałów z biblioteki platformy i z zasobów zewnętrznych.

Na epodreczniki.pl można znaleźć materiały instruktażowe ułatwiające korzystanie z platformy.

PAP

drukuj