„Nasz Dziennik”: tendencyjna ankieta na temat szkolnej katechezy
Fundacja „Wolność od religii” przeprowadza ankietę na temat szkolnej katechezy, przedstawiając ją jako formę dyskryminacji uczniów niewierzących i nieuczęszczających na lekcje religii – podaje „Nasz Dziennik”.
Jak podaje gazeta, sami ankietowani oznajmili, że pytania zawarte w ankiecie są tendencyjne i przemawiają na niekorzyść religii.
Prof. Urszula Dudziak z Instytutu Nauk o Rodzinie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego zaznacza, że w obecnym szkolnictwie istnieje niekrzywdząca i niedyskryminująca alternatywa dla dzieci niewierzących i nieuczestniczących w lekcjach religii.
– Nikt nie zmusza do uczestnictwa w lekcjach religii i każdy ma prawo niechodzenia na te lekcje, tu nie ma obowiązku. To jest na zasadzie dobrowolności, fakultatywności – istnieje wybór. Do tej pory na świadectwie mamy religię łamaną na etykę. Jeżeli ktoś ma chęć, może chodzić na zajęcia z etyki, która jest różnorodna, tak jak filozofia. Nikt nie jest zmuszany do nauki religii. Nie powinno się jednak odbierać prawa tym, którzy chcą na nią uczęszczać – podkreśla prof. Urszula Dudziak
Ankieta mająca zbadać rzekomy dyskryminacyjny charakter lekcji religii stworzona została w ramach projektu „Dyskryminacja dzieci niewierzących i nieuczestniczących w lekcjach religii – Równość w szkole”.
Wdrażanie projektu finansowane jest z funduszu Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a jego kontynuacja wspomagana jest dotacją z Fundacji Batorego.
RIRM