A. Adamczyk: Już przygotowujemy projekty kolejowe na kolejną unijną perspektywę
Przygotowujemy już projekty kolejowe, które będą realizowane w następnej unijnej perspektywie budżetowej – poinformował podczas wtorkowej konferencji prasowej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
PLK podpisały z @CUPT_gov_pl umowę o dofinansowanie z #FunduszeUE #POIiŚ na realizację prac projektowych modernizacji linii #SkarzyskoKamienna–#Kielce #Kozłow. Planowany remont tej linii poprawi komfort, czas i bezpieczeństwo podróży. pic.twitter.com/1mFvvuqSmK
— PKP PLK SA (@PKP_PLK_SA) June 30, 2020
„Jestem dumny, że przygotowujemy projekty na kolejną unijną perspektywę i że w sposób przewidywalny, systematycznie przygotowujemy inwestycje kolejowe. (…) Jesteśmy zobowiązani do tego, aby z myślą o kolejnych latach przygotowywać inwestycje, które pozwolą wydawać środki finansowe w kolejnej perspektywie unijnej” – powiedział Andrzej Adamczyk.
Szef MI podkreślił, że jeszcze cztery lata temu zadawano sobie pytania, czy uda się wykorzystać środki unijne przeznaczone na modernizację polskich szlaków kolejowych, ponieważ wtedy takich opracowań projektowych praktycznie nie było.
Minister we wtorek uczestniczył w uroczystym podpisaniu umowy pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a PKP Polskimi Liniami Kolejowymi na dofinansowanie niemal 18 mln zł dokumentacji projektowej modernizacji linii kolejowej nr 8 Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów.
Obecna na konferencji minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak poinformowała, że całkowita wartość projektu to ponad 27 mln zł, z czego dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 17,7 mln zł.
„To pierwszy projekt w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na przygotowanie dokumentacji projektowej, który później w nowej perspektywie finansowej będzie przekładał się na realizację infrastrukturalnego projektu” – mówiła minister Jarosińska-Jedynak.
Podczas konferencji prezes PKP PLK Ireneusz Merchel poinformował, że już w połowie przyszłego roku ogłoszony zostanie przetarg na realizację pierwszej części tej inwestycji. Dodał, że modernizacja całej linii nr 8, która jest głównym szlakiem kolejowym wschodniej Polski, powinna się zakończyć w roku 2024.
PAP