Kampania Caritas: „Zostaw po sobie wdzięczność”

Caritas Archidiecezji Krakowskiej rozpoczyna kampanię „Zostaw po sobie wdzięczność”, która ma zachęcić do darowizn na rzecz osób potrzebujących. W telewizyjnych spotach korzystający z pomocy opowiadają o ludziach, dzięki którym powstały placówki Caritas i zachęcają, by ich naśladować.

„Wybraliśmy listopad na czas trwania kampanii, bo wtedy najczęściej, odwiedzając groby bliskich, zastanawiamy się, co po sobie pozostawimy” – powiedział ks. Bogdan Kordula, dyrektor Caritas Archidiecezji Krakowskiej.

Kampania ma zachęcać do przekazywania darowizn i spadków na rzecz Caritas, która w Archidiecezji Krakowskiej prowadzi obecnie kilkadziesiąt placówek dla potrzebujących: dzieci, chorych, starszych i niepełnosprawnych.

Jak powiedział ks. Kordula kampania jest wzorowana na podobnej akcji prowadzonej kilka lat temu we Francji, która dotyczyła testamentów. „Mamy świadomość prowokacyjności tej kampanii, ale to sprawy, o których warto mówić. Pokazujemy konkretne dzieła Caritas, które powstały dzięki darczyńcom. Ta akcja ma też wymiar edukacyjny, chodzi o uzmysłowienie ludziom, że warto pozostawić po sobie jasną sytuację prawną” – powiedział ks. Bogdan Kordula.

Poza spotami telewizyjnymi, zrobione zostały plakat, broszury i ulotki, które trafią do parafii oraz do stowarzyszeń katolickich. W broszurach zawarto informacje o obowiązujących w Polsce formach testamentów. Caritas obiecuje pomoc w załatwieniu wszelkich formalności i wsparcie prawników ze Stowarzyszenia Ars Legis, które jest partnerem akcji.

„Caritas jest organizacją kościelną, ale nie można jej utożsamiać z konkretną parafią. Jesteśmy przejrzyści, w swoich sprawozdaniach rozliczamy się z każdej wydanej złotówki. Jesteśmy też kontrolowani przez różne instytucje. Nie boimy się zarzutu, że chcemy się wzbogacić w niewiadomym celu. Ta kampania, prezentując to, co już zrobiliśmy, ma przekonać, że warto nam zaufać” – mówił ks. Bogdan Kordula.

Część placówek Caritas Archidiecezji Krakowskiej m.in. dwa rodzinne domy dziecka, rodzinny dom pomocy dla osób starszych, zakład opiekuńczo-leczniczy, mieszkania socjalne i warsztat terapii zajęciowej dla niepełnosprawnych – powstały dzięki darczyńcom, którzy na ten cel przekazali dorobek swojego życia. W ramach kampanii powstała strona internetowa, emisja spotów telewizyjnych potrwa prawie do końca listopada.

PAP

drukuj