fot. PAP/Mateusz Marek

Współpraca ministerstw ws. edukacji klimatycznej dzieci i młodzieży

Ministrowie edukacji i klimatu podpisali list intencyjny dotyczący współpracy na rzecz edukacji klimatycznej w szkołach. Edukacja – tak, ideologia – nie – podkreśla minister edukacji i nauki, prof. Przemysław Czarnek.

Nasze działania na rzecz środowiska będą miały wpływ na przyszłe pokolenia – zauważa prof. Przemysław Czarnek.

– To na nas ciąży obowiązek zostawienia im świata, Polski, środowiska w jak najlepszym stanie, po to, żeby mogli godnie i w godnych warunkach żyćmówił minister edukacji.

Jednym z czynników wpływających na stan przyrody jest postęp technologiczny. Dlatego tym bardziej potrzeba podnoszenia świadomości młodych pokoleń – zwrócił uwagę minister klimatu, Michał Kurtyka.

– Jesteśmy na początku okresu, kiedy musimy jako cywilizacja ludzka umieć w taki sposób losy cywilizacji, w taki sposób kształtować technologie, kształtować przyszłość: energetyczną, transportową, przemysłową, aby nowe rozwiązania były w pełni zgodne ze światem, przyrodą, środowiskiem – powiedział podczas konferencji minister klimatu i środowiska.

Współpraca obu resortów ma na celu analizę postulatów młodzieży, jednak bez radykalnych zmian w dotychczasowej edukacji na rzecz środowiska – podkreślił minister edukacji.

– Pragnę jednak stanowczo podkreślić, że będziemy rozwijać edukację ekologiczną i dotyczącą klimatu, widząc również wszystko to, co się dzieje, a jest związane ze zmianą klimatu i co obserwujemy w codziennych przekazach telewizyjnych. Ale nie zgadzamy się na żadną ideologię ekologizmu, polegającą na humanizacji roślin i zwierząt, i animizacji człowieka – mówi szef resortu edukacji.

Takich treści nie będzie w podstawach programowych – podkreśla prof. Przemysław Czarnek.

Wynikiem współpracy ministerstw są takie programy szkolne jak: „przyjaciele klimatu” czy „lekcje z klimatem”, omawiane z dziećmi na lekcjach wychowawczych.

TV Trwam News

drukuj