fot. tv trwam

[TYLKO U NAS] S. Szwed: Rodzina staje się modna. O to nam chodziło, żeby rodzina była centralnym punktem odniesienia w życiu publicznym

W ciągu czterech lat udało nam się wypromować polską rodzinę. Nie było tego w latach, kiedy rządzili nasi oponenci. Wtedy rodzina była spychana na margines. Dzisiaj realizujemy programy dotyczące polityki rodzinnej i wydaje mi się, że rodzina staje się modna. O to nam chodziło, żeby rodzina była centralnym punktem naszego odniesienia w życiu publicznym – wskazał Stanisław Szwed, wiceminister rodziny pracy i polityki społecznej, podczas środowego „Polskiego punktu widzenia” w TV Trwam.

W środę Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej podpisało umowę na realizację działań związanych z Kartą Dużej Rodziny.

– Dzisiaj mamy ponad 23 tys. 500 podmiotów, które mają Kartę Dużej  Rodziny w swoich sklepach czy firmach usługowych. Cieszymy się, że dzięki rozszerzeniu programu mogą korzystać polskie rodziny, które mają co najmniej trójkę dzieci, a rozszerzyliśmy jeszcze program dla rodziców, którzy wychowywali trójkę dzieci. W tej chwili jest prawie 2 mln 800 tys. kart w formie tradycyjnej (plastikowej) i ponad 500 tys. w formie mobilnej, a więc ponad 3 mln 300 tys. uczestników, którzy korzystają z uprawnień Karty Dużej Rodziny – mówił Stanisław Szwed.

Z Kartą Dużej Rodziny – dzięki zaangażowaniu Związku Dużych Rodzin – udało się wyjść z dużych miast do mniejszych miejscowości.

– Stąd preferencje dla gmin do 10 tys. mieszkańców, żeby tam była większa oferta. Jak popatrzyliśmy na mapę, to było jeszcze wiele samorządów i gmin, gdzie jeszcze żadnej takiej placówki nie było. Dzisiaj ta mapa wygląda już ładnie, choć oczywiście liczymy, że tych punktów będzie więcej (…). W przyszłorocznym budżecie mamy już zapewnione środki na Kartę Dużej Rodziny – zaznaczył wiceminister.

W ciągu czterech lat udało nam się wypromować polską rodzinę – ocenił gość TV Trwam.

– Nie było tego w latach, kiedy rządzili nasi oponenci. Wtedy rodzina była spychana na margines. Dzisiaj realizujemy programy dotyczące polityki rodzinnej: „500 plus”, „Dobry start”, „Karta Dużej Rodziny” itp. i wydaje mi się, że rodzina staje się modna. O to nam chodziło, żeby rodzina była centralnym punktem naszego odniesienia w życiu publicznym (…). Wszystko opiera się na rodzinie. Czym więcej wspólnie razem będziemy promować rodzinę, tym nasz kraj i same rodziny – bo to jest najważniejsze – lepiej na tym wyjdą – powiedział Stanisław Szwed.   

RIRM

drukuj