Sopot: 66-letnia kobieta straciła 100 tys. zł po telefonie fałszywej pracownicy banku

66-letnia sopocianka straciła 100 tys. zł po rozmowie telefonicznej z fałszywą pracownicą banku i instalacji aplikacji na telefonie.

Oficer prasowa Komendy Miejskiej Policji w Sopocie Lucyna Rekowska powiedziała PAP, że do oszustwa doszło w czwartek.

„Do 66-letniej mieszkanki Sopotu zadzwonił telefon. Numer wskazywał, że dzwoni ktoś z centrali banku. W słuchawce odezwała się kobieta i poinformowała, że jest pracownikiem działu zabezpieczeń banku. Powiedziała kobiecie, że ktoś próbował włamać się na jej konto bankowe i by sprawdzić, czy nie było innych prób wejścia na konto kazała je chwilowo zamknąć” – dodała Rekowska.

Dzwoniąca kobieta twierdziła też, że będzie trzeba otworzyć nowe konto bankowe. Sopocianka, chcąc uchronić swoje oszczędności, ściągnęła wskazaną przez „pracownicę banku” aplikację i wykonywała jej wszystkie polecenia.

66-latka wierzyła we wszystko, co mówiła dzwoniąca, ale gdy zorientowała się, że połączenie trwa już ponad 3 godziny, sama zalogowała się na swoje konto bankowe. Wtedy zorientowała się, że z jej konta zniknęło 100 tys. zł.

Po tym, jak dzwoniąca do niej kobieta rozłączyła się, 66-latka sama zadzwoniła na infolinię swojego banku i powiadomiła o całej sytuacji.

Jej konto zostało zablokowane. Mieszkanka Sopotu o wszystkim powiadomiła też policjantów, którzy zajmują się już tą sprawą.

PAP

drukuj
Tagi: ,

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl