fot. plk-sa.pl

Podkarpackie: zakończył się remont peronu na stacji Stalowa Wola Rozwadów

Na stacji kolejowej w Stalowej Woli Rozwadowie (Podkarpackie) pasażerowie korzystają już z nowego peronu nr 2. Obiekt wyposażono, m.in. w nowe ławki oraz pochylnie umożliwiające swobodne dojście do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Jak poinformował PAP rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec, na stacji wymieniono również tory oraz sieć trakcyjną.

„Pasażerowie zyskali wyższy komfort obsługi. Peron wyposażono w nowe ławki, wiaty, gabloty informacyjne oraz pochylnie umożliwiające swobodne dojście do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się” – dodał.

Siemieniec przypomniał, że wiosną ubiegłego roku zakończył się remont peronu nr 1 na stacji Stalowa Wola Rozwadów.

Na stacji wymieniono również ponad 4 km torów i sieci trakcyjnej. Zamontowano 15 nowych rozjazdów, które umożliwiają sprawne manewry i przejazdy pociągów.

Remont stacji PKP w Rozwadowie jest elementem modernizacji linii od Stalowej Woli do Lublina. W ramach tej inwestycji wykonano, m.in. remont peronów Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi, Pułankowicach i Kraśniku. W sumie zmodernizowano 20 przystanków.

Przebudowanych zostanie też 75 przejazdów kolejowo-drogowych, wymienione zostaną rozjazdy, wyremontowane będą obiekty inżynieryjne na tym odcinku. Zamontowane będą również nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dzięki elektryfikacji trasy pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h, a składy towarowe do 80 km/h. Cała inwestycja zakończy się w 2019 roku.

Efektem prac na 100 km trasie Stalowa Wola Rozwadów – Lublin będą krótsze o ok. 20 minut podróże. O tyle skróci się też czas podróży na trasie Lublin – Rzeszów.

Całkowita wartość projektu to 367 mln zł. Z tej kwoty ponad 311 mln zł stanowi dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

PAP/RIRM

drukuj