Poczta Polska przestawia się na obsługę e-handlu

Poczta Polska z tradycyjnego operatora pocztowego przestawia się na obsługę e-handlu. Dlatego Poczta zwiększa inwestycje. Będzie więcej miejsc, gdzie będzie można odebrać przesyłki. Pojawią się samoobsługowe automaty paczkowe czynne 24 godziny na dobę.

Każdemu z nas zależy na tym, by przesyłka dotarła jak najszybciej. Odbiór jej w danym punkcie staje się coraz bardziej popularną formą, jeśli chodzi o towary zamawiane przez internet. Obecnie Poczta Polska dysponuje prawie 12 tys. takich punktów.

– W tym roku chcemy również powiększyć tę sieć o ponad 2 tys. naszych agencji pocztowych. Rozmawiamy także z kilkoma partnerami i myślę, że jeszcze w tym roku będziemy mogli ogłosić współpracę z tymi nowymi partnerami, mam na myśli głównie sieci sklepów – mówił Grzegorz Kurdziel, wiceprezes zarządu ds. sprzedaży Poczty Polskiej.

Poczta Polska zaczęła także rozwijać sieć automatów do odbioru paczek. Pojawiły się już m.in. w  Warszawie. Takie automaty są czynne 24 godziny na dobę.

– Do końca tego miesiąca będziemy mieli już 200 nowych punktów, które będą zlokalizowane zarówno w strefach dwudziestoczterogodzinnych Poczty Polskiej, jak i w popularnych dyskontach Biedronki – zaznaczył Grzegorz Kurdziel.

W ubiegłym roku Poczta Polska uruchomiła trzy nowe hale: w Łodzi, Koszalinie i w Olsztynie. W tym roku dołączą trzy kolejne.

– To są Niepołomice pod Krakowem, Białystok oraz Grodzisk Mazowiecki. W zeszłym roku kupiliśmy nową maszynę do sortowania paczek, do węzła w Zabrzu. Jest to taki prawdziwy mercedes, który pozwoli nam zdecydowanie poprawić obsługę logistyczną obszaru Polski południowej – wskazał wiceprezes zarządu ds. sprzedaży Poczty Polskiej.

Są także plany, by dalej rozwijać infrastrukturę Poczty.

– Planujemy uruchomienie hubu centralnego, jak sama nazwa wskazuje w Polsce centralnej, trzech większych hubów logistycznych i 50 depotów do obsługi przesyłek kurierskich e-commercowych – powiedział Grzegorz Kurdziel.

Udział przesyłek związanych z e-commerce cały czas się zwiększa, jeżeli chodzi o przychody Poczty Polskiej. W tej chwili jest to prawie miliard zł. Za 5 lat usługi paczkowe i kurierskie mają stanowić dużą część przychodów Poczty Polskiej.

TV Trwam News

drukuj