Nowe – stare wagony. PKP Intercity realizuje największy w historii program modernizacji taboru
Spółka PKP Intercity odebrała 83 wagony wyremontowane przez bydgoską Pesę. Realizacja kontraktu była możliwa dzięki środkom unijnym.
PKP Intercity realizuje największy w historii program modernizacji taboru. Jego wartość sięga 7 mld zł, a zarabiają polskie spółki. Wagony, które teraz zostały oddane do użytku, wyremontowało przedsiębiorstwo Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz.
– 312 mln w tej wersji podstawowej za 83 wagony, kontrakt z 2018 roku. Przedłużony o kolejne 42 i kolejne setki milionów złotych – oznajmił prezes PKP S.A. Krzysztof Mamiński.
Łącznie do PKP Intercity w ramach tego kontraktu trafi 125 wagonów.
– Wagony, które m.in. będą w końcu użyte na trasie Gdańsk-Szczecin, pasażerowie pamiętają te stare wagony bez klimatyzacji. W tej chwili będą mogli korzystać z komfortowych wagonów PKP Intercity – zaznaczył wiceminister aktywów państwowych Janusz Kowalski.
Nowe wagony pojadą też m.in. na trasie Lublin–Wrocław i Białystok–Szczecin. PKP Intercity modernizuje tabor przy wsparciu ze środków unijnych. I nie planuje porzucać tego planu.
– Na pewno w kolejnej perspektywie znajdzie się duża porcja środków na tego typu inwestycje – stwierdził wiceminister funduszy i polityki regionalnej Waldemar Buda.
Wagony po modernizacji to bezprzedziałowe pojazdy klasy 2. Są wyposażone w klimatyzację, wygodne fotele, gniazdka elektryczne oraz bezprzewodowy internet.
TV Trwam News