Inwestycje w Polsce nie zwalniają tempa
Pomimo epidemii koronawirusa inwestycje w Polsce nie zwalniają. To one są kołem zamachowym dla naszej gospodarki. We wtorek otwarto część Południowej Obwodnicy Warszawy oraz podpisano umowę na zakup kolejnego taboru dla PKP Intercity.
We wtorek otwarto część Południowej Obwodnicy Warszawy. Trasa łączy Wilanów z drogą S17 w kierunku Lublina oraz autostradą A2. Będzie ona służyła mieszkańcom, ale też przyciągnie nowych inwestorów.
– Jestem po rozmowach, z których wynika, że kolejny, duży inwestor zza oceanu chce ulokować tutaj jedną ze swoich siedzib. To bardzo dobre wiadomości, które w 2021 r. przełożą się na szybkie odbicie gospodarki – powiedział premier Mateusz Morawiecki.
Premier @MorawieckiM podczas otwarcia odcinków B i C Południowej Obwodnicy #Warszawa: To ogromna radość, że możemy dzisiaj otworzyć część Południowej Obwodnicy Warszawy. Dzięki tak wielkiej inwestycji Warszawa staje się europejską stolicą pod kątem nowoczesności infrastruktury. pic.twitter.com/YtYyldi1pK
— Kancelaria Premiera (@PremierRP) December 22, 2020
Tempa nie zwalnia także polska kolej. Kilkanaście dni temu PKP Intercity odebrał od PESA Bydgoszcz 125 unowocześnionych wagonów. We wtorek spółka podpisała umowę na zakup kolejnego taboru – kolejnych 125 wagonów.
– Chcemy, żeby transport kolejowy był krwioobiegiem gospodarczym w zakresie przesyłu rzeczy, ale również przewozu osób – zaznaczył Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.
Wartość kontraktu to ponad 540 mln zł. To potężny zastrzyk gotówki dla polskiej gospodarki, a co za tym idzie – utrzymanie tysiąca miejsc pracy.
– 540 mln zł, które z PKP Intercity trafia do polskich firm, świadczących najwyższe usługi i dające najwyższej jakości, pokazuje, że kapitał ma narodowość – mówił Maciej Małecki, wiceminister aktywów państwowych.
PKP remontuje także starszy tabor.
– W strategii PKP Intercity remont wagonów to 700 sztuk, w związku z tym przed nami jeszcze kilka kontraktów do podpisania – zwrócił uwagę Andrzej Olszewski, Członek Zarządu PKP S.A.
Inwestycje taborowe nie zwalniają tempa! Zaledwie kilkanaście dni temu odebraliśmy ostatnie ze 125 unowocześnionych wagonów od @pesabydgoszcz, a właśnie podpisaliśmy umowę z bydgoskim producentem taboru na modernizację kolejnych 125 wagonów!
Więcej: https://t.co/Gtd4UKiGPs pic.twitter.com/wX1LF1UlTS— PKP Intercity (@PKPIntercityPDP) December 22, 2020
Cały czas twa także pierwszy etap budowy kanału żeglugowego poprzez Mierzeję Wiślaną. We wtorek ogłoszono rozstrzygnięcie drugiego etapu budowy kanału żeglugowego przez mierzeję i Zalew Wiślany. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożył Budimex. Za swoje prace zaproponował 574 mln zł.
– Zakładaliśmy znacznie większe środki na drugi etap, okazało się że wartość tego przetargu w stosunku do kosztorysu inwestorskiego spadła blisko 40 proc. – powiedział Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury.
Wiceminister zapewnił, że prace idą zgodnie z planem. Zakończenie budowy planowane jest na 2022 rok.
Wykonawcę II etapu budowy drogi wodnej przez #ZalewWiślany wybrał Urząd Morski w Gdyni❗
II część inwestycji pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” wykona Budimex SA.
Więcej➡https://t.co/UXy1Nj3CIy pic.twitter.com/S7T4swV4KM
— Ministerstwo Infrastruktury (@MI_GOV_PL) December 22, 2020
TV Trwam News