GDDKiA zerwała umowę z wykonawcą autostrad A1 i A4

GDDKiA zerwała umowę z Polimex-Mostostal na dokończenie budowy odcinków autostrad A1 i A4. Powód, jaki podała Generalna Dyrekcja to opóźnienia w budowie.

Chodzi o odcinki A1 Stryków-Tuszyn i A4 Rzeszów-Jarosław. W obu przypadkach mają być wybierani nowi wykonawcy. Natomiast w połowie grudnia GDDKiA wypowiedziała umowę konsorcjum firm Polimex-Mostostal oraz Doprastav na budowę odcinka drogi ekspresowej S69 Bielsko Biała-Żywiec-Zwardoń. Również w tym przypadku powodem zerwania umowy był zbyt powolny postęp prac na budowie.

Umowę na zaprojektowanie i zbudowanie ok. 40 km odcinka A1 od Strykowa do Tuszyna podpisano w grudniu 2010 r. Zakończenie prac planowano początkowo na drugą połowę 2013 r. Budowany przez Polimex-Mostostal odcinek A4 od Rzeszowa do Jarosławia, podobnie jak cała autostrada A4, miał być gotowy przed Euro 2012.

„To kolejne odcinki dróg, których budowy powinny być zakończone i oddane do użytku, są wieńczone zerwaniem umów. To skandal” – mówi poseł Andrzej Adamczyk, wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury.

A1 to autostrada, która prowadzi z Trójmiasta: Gdyni, Gdańska w kierunku Torunia, Łodzi, Częstochowy, Gliwic, południowej granicy państwa na wysokości Ostrawy. To odcinek 40 km na wysokości Łodzi, który praktycznie wyprowadza cały ruch poza Łódź. Ten odcinek jest dzisiaj pozbawiony generalnego wykonawcy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, działająca w imieniu rządu Rzeczypospolitej, rozwiązała umowę z generalnym wykonawcą. Wartość tego kontraktu to 1 miliard 600 milionów złotych. Budowa miała zostać ukończona jesienią 2014 roku. Jednak wszystko wskazuje na to, że będzie to 2015 albo 2016 rok – zwrócił uwagę poseł Andrzej Adamczyk.

Co więcej, wiceszef sejmowej Komisji Infrastruktury zwraca uwagę na jakość budowy inwestycji drogowych w Polsce.

Mamy do czynienia z odcinkiem C autostrady między Łodzią a Warszawą. Odcinek C to ten, który zaczyna się na granicy województwa łódzkiego i mazowieckiego i prowadzi w stronę Warszawy; 20 km, które zostało oddane do użytkowania na Euro w trybie tzw. przejezdności. Wreszcie odbiór końcowy warunkowy dokonany w połowie grudnia 2013 roku. I rzecz niewyobrażalna, podczas odbioru stwierdzono 1700 poprawek, które muszą wykonać realizujący tę budowę, aby można było uznać, że autostrada spełnia wszystkie wymogi technologiczne – powiedział poseł Andrzej Adamczyk.

RIRM

drukuj
Tagi:

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl