fot. PAP/EPA

Formuła 1. GP Malezji – Mercedes najlepszy w obu treningach

Lewis Hamilton i Nico Rosberg uzyskali najlepsze czasy w obu treningach przed Grand Prix Malezji. Drugie miejsce w obu sesjach zajął kierowca Ferrari – Kimi Raikkonen.

Na pierwszym treningu, mistrz świata z 2008 roku „wykręcił” czas 1:40.691. Raikkonen stracił do lidera zaledwie +0.152 sek. Trzecie miejsce zajął Nico Rosberg ze stratą +0.337 sek. Kolejne dwie pozycje to kierowcy Mclaren’a – odpowiednio Jenson Button i Kevin Magnussen.

Zespoły podczas tego weekendu będą zmagały się z upalną temperaturą, dochodzącą do 44 stopni Celsjusza.

Zawodnicy Lotusa (Romain Grosjean i Pastor Maldonado) nie byli w stanie zaliczyć ani jednego okrążenia. Najlepszym kierowcą z silnikiem Renault był Jean – Eric Vergne z Toro Rosso (6. czas). Zaraz po nim ze stratą +0.832 do Hamitona uplasował się czterokrotny mistrz świata i obrońca tytułu Sebastian Vettel.

Mercedes znowu najlepszy

Druga sesja treningowa należała do zespołowego partnera Brytyjczyka Lewisa Hamiltona – Niemca Nico Rosberga – tryumfatora, inauguracyjnego sezon, GP Australii.

Teamy miały problem z ekstremalnymi temperaturami oraz brakiem przyczepności, co skutkowało częstymi uślizgami bolidów.

1.39.944 – to jak na razie rekord tegorocznego GP Malezji Nico Rosberga. Drugi czas „wykręcił” mistrz świata z 2007, ze stratą +0.035. Trzeci był Sebastian Vettel (+0.061), a czwarty Lewis Hamilton (+0.142).

Aż jedenastu kierowców zmieściło się w jednej sekundzie. To świadczy o tym, jak wyrównana walka toczyć się będzie w jutrzejszych kwalifikacjach. Tak jak przypuszczano, w tym sezonie, umiejętności kierowców, będą odgrywały ważniejszą rolę, niż miło to miejsce na przestrzeni czterech ostatnich lat.

Warunki na torze Sepang najlepiej nadawały się do testowania systemów chłodzenia silnika, gdyż temperatura toru sięgnęła 50 stopni Celsjusza. Tor był śliski przez znajdujący się na nim żwir, Hamilton narzekał przez radio, że czuje się jakby jeździł na kulkach.

Problemy Red Bulla

Mimo trzeciego czasu Vettela, szef zespołu Christian Horner powiedział, że wystąpił problem z czujnikiem paliwa i wymaga on udoskonalenia.

To właśnie problemy z kontrolą przepływu paliwa były przyczyną dyskwalifikacji drugiego z kierowców teamu Daniela Ricciardo podczas GP Australii. Na drugim treningu w Malezji Australijczyk miał siódmy czas.

Z powodu awarii elektroniki na torze nie pojawił się Kamui Kobayashi z Caterhama.

 

Minuta ciszy                                                                                  

Przedstawiciele zespołu Mercedes GP zapowiedzieli, że na bolidach Lewisa Hamiltona i Nico Rosberga w niedzielnym wyścigu znajdą się symbole upamiętniające ofiary wypadku boeinga 777, lecącego z Kuala Lumpur do Pekinu, który zaginął 8 marca. Współwłaścicielem teamu jest bowiem malezyjski koncern paliwowy Petronas, który ma także udziały w narodowych liniach lotniczych Malaysia Airlines.

W niedzielę (10 rano czasu polskiego) zostanie rozegrany wyścig. W dniu imprezy zapowiadane są opady deszczu i upał przekraczający 30 st. C.

Dane Sepang International Circuit

Projekt: Heramnn Tilke

Koszt: 120 mln USD

Otwarcie: 9 marca 1999

Długość: 5543 m, 15 zakrętów i 8 prostych

Prędkość maksymalna: 330 km/h

Rekord okrążenia: Juan Pablo Montoya – 1:34.223 (2004 rok)

Zwycięzcy GP Malezji:

1999 – Eddie Irvine
2000 – Michael Schumacher
2001 – Michael Schumacher
2002 – Ralf Schumacher
2003 – Kimi Raikkonen
2004 – Michael Schumacher
2005 – Fernando Alonso
2006 – Giancarlo Fisichella
2007 – Fernando Alonso
2008 – Kimi Raikkonen
2009 – Jenson Button
2010 – Sebastian Vettel
2011 – Sebastian Vettel
2012 – Fernando Alonso
2013 – Sebastian Vettel

Sport/RIRM

drukuj