Wnioski o „Dobry Start” mają być składane wyłącznie online
1 lipca rozpocznie się nabór do kolejnej edycji programu „Dobry Start”. Ministerstwo rodziny chce, by tegoroczne wnioski składane były wyłącznie drogą elektroniczną.
Niecałe dwa miesiące zostały do kolejnej edycji programu „Dobry Start”. To jednorazowa wypłata 300 zł na tzw. wyprawkę szkolną dla wszystkich uczniów do 20. roku życia oraz do 24. roku życia w przypadku dzieci niepełnosprawnych uczących się w szkole.
Do tej pory wnioski można było składać na 3 sposoby: w urzędzie, drogą elektroniczną lub pocztą. Trwają prace nad rozwiązaniem, by wnioski były składane tylko online. Dodatkowo parlament pracuje nad nowelą, by program „Dobry Start” nie był już realizowany przez samorządy, a przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Świadczenie byłoby wtedy wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy. Choć Sejm takie rozwiązanie przyjął, nowela w zeszłym tygodniu została odrzucona przez Senat.
Tymczasem z rządowych informacji wynika, że gdyby to ZUS realizował „Dobry Start”, koszty związane z obsługą programu byłyby niższe o prawie pół miliarda złotych. O podobnych rozwiązaniach mówi się już także w przypadku świadczenia „500 plus”. Tutaj rozwiązanie dotyczące wniosków internetowych zostanie wprowadzone w następnej edycji programu.
TV Trwam News