Warszawa: Podczas konferencji dot. programu „Dostępna Szkoła” omówiono szczegóły modelu dostępnej szkoły
Bez barier architektonicznych, z udogodnieniami, fachową informacją i przeszkoloną kadrą. Po czterech latach przygotowań i testów model dostępnej szkoły jest już gotowy.
O szczegółach mówili uczestnicy konferencji podsumowującej program „Dostępna Szkoła”, która odbyła się w Warszawie. W wydarzeniu wzięła udział m.in. wiceminister funduszy i polityki regionalnej, Małgorzata Jarosińska-Jedynak.
Wiceszefowa resortu powiedziała, że w życiu takiej szkoły mogą uczestniczyć zarówno uczniowie, jak i rodzice z niepełnosprawnościami.
– Miałam okazję zobaczyć efekty realizacji projektu w jednej ze szkół, kiedy jeden z rodziców poruszający się na wózku powiedział, że do tej pory nie mógł zobaczyć na korytarzu szkolnym obrazków swojego dziecka, a dzisiaj ma taką możliwość. Jest to dla niego bezcenne. Dla mnie te słowa też były bezcenne, bo wszyscy doskonale wiemy, jak ważne są takie momenty w życiu każdego z nas, kiedy na korytarzu szkolnym możemy zobaczyć prace swojego dziecka – mówiła Małgorzata Jarosińska.
Pilotażowy program objął 60 placówek z całej Polski, w których tworzono i testowano model dostępnej szkoły. Na program przekazano 40 milionów złotych w formie grantów. Realizacja programu rozpoczęła się w 2019 roku. Był on realizowany w ramach większego projektu „Dostępność Plus”.
💬Efekty prezentowanych dzisiaj projektów są elementem rządowego Programu Dostępność Plus, który jako #MFiPR przygotowaliśmy w 2018 roku, by wesprzeć poprawę warunków życia osób ze szczególnymi potrzebami. #DostępnośćPlus jest kluczowym instrumentem kształtowania polityki… pic.twitter.com/1vUBTbiCmn
— Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej (@MFIPR_GOV_PL) November 15, 2023
RIRM