fot. pixabay.com

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Orange Polska

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Orange Polska. Sprawa dotyczy połączeń z infolinią. Klienci skarżyli się na pobieranie od nich dodatkowych opłat.

Osoby, które zgłosiły się do UOKiK, informowały, że łącząc się z infolinią Orange, nie miały świadomości kosztów za połączenie.

– Otrzymaliśmy skargi dotyczące opłat za połączenia z infoliniami obsługowymi Orange i Nju Mobile służącymi do zgłaszania usterek i reklamacji – wskazał Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

W jednej ze skarg klient wyjaśniał, że w sytuacji gdy to dostawca usług odpowiadał za awarię, naliczał dodatkowe koszty za zgłoszenie, a dostęp do infolinii był utrudniony, gdy pod wybranym numerem nikt nie odbierał. Działo się tak, choć ten sam klient miał – obok usług telewizyjnych – także usługi telefoniczne i nielimitowane rozmowy, a płatność pobierano także nie tylko za samo połączenie, ale również za oczekiwanie na połączenie. UOKIK podjął interwencję i wszczął postępowanie przeciwko Orange Polska.

– W taryfach, w których konsumenci nie są obciążani kosztami za połączenia z numerami komórkowymi, połączenie z udostępnianym przez Orange numerem infolinii powinno być bezpłatne – mówił Tomasz Chróstny.

Zastrzeżenia Urzędu budzi też inna praktyka Orange. Gdy klient zgłaszał reklamację, firma miała pobierać opłaty za diagnozę, kto zawinił w przypadku uszkodzenia. Naliczenie opłaty następowało z kolei już po dokonaniu diagnozy, a wzywając technika, klient nie wie, czy usługa będzie płatna, czy nie. Według UOKiK obowiązkiem przedsiębiorcy jest bezpłatne sprawdzenie, czy kierowane wobec niego zarzuty są zasadne, czy nie. Orange grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.

TV Trwam News

drukuj
Tagi: ,

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl