Senat: Zapoczątkowano drugą edycję kampanii społecznej #KtoTyJesteś
W Senacie zainaugurowano drugą edycję kampanii społecznej #KtoTyJesteś. Jej celem jest promocja nauczania języka polskiego wśród Polaków mieszkających poza granicami ojczyzny.
Szacuje się, że poza granicami Polski mieszka ok. 20 mln Polaków. Choć większość dba o polskość, kultywuje tradycje i mówi w rodzimym języku, to nie wszyscy. Stąd akcja społeczna #KtoTyJesteś. Kampania jest skierowana do Polaków mieszkających poza granicami kraju, którzy z różnych powodów nie uczą dzieci języka polskiego, nie decydują się na wysłanie ich do polskiej szkoły lub odkładają tę decyzję na później. Inicjatorem kampanii jest Fundacja „Pomoc Polakom na Wschodzie”.
W tym roku przekaz będzie kierowany na wschód oraz do Czech. Przygotowano specjalne spoty. O założeniach projektu mówi szef fundacji, Mikołaj Falkowski.
– Za pomocą dwóch filmów i materiałów towarzyszących starać się będziemy dotrzeć wszystkich tych, którzy o języku polskim, o możliwości uczenia się języka polskiego i o korzyściach wynikających z naszego polskiego pochodzenia, z możliwości uczenia się, studiowania, pracowania, czy korzystania z języka polskiego powinni wiedzieć i powinni być tego świadomi – wskazuje Mikołaj Falkowski.
Kampania jest współfinansowana ze środków Senatu, który jest opiekunem Polonii.
Zapytaliśmy organizacje polonijne, gdzie należy skierować najwięcej środków. Ta akcja stanowi odpowiedź na te potrzeby – mówi marszałek Senatu Stanisław Karczewski.
– Nauka języka polskiego, oświata, nauka historii, nauka literatury, poznawanie literatury, historii, geografii, czyli edukacja. To było najważniejsze i to realizujemy wspólnie. Bardzo dziękuje panu prezesowi i wszystkim tym, którzy przyłączają się do tego wielkiego dzieła – podkreśla Stanisław Karczewski.
Na stronie internetowej www.ktotyjestes.pl można znaleźć materiały edukacyjne, a także zobaczyć spoty kampanijne. Spoty będą publikowane w mediach polonijnych, a także w mediach społecznościowych.
Zuzanna Dąbrowska/RIRM