fot. flickr.com

„Rzeczpospolita”: Sieciowe łowy kandydatów do pracy

Serwisy z ofertami zatrudnienia zmieniają swój sposób działania, by sprostać wymogom rynku pracownika – informuje „Rzeczpospolita”.

Do niedawna głównym wyzwaniem dla serwisów rekrutacyjnych było zdobycie ogłoszeń. Jednak widoczna od połowy 2014 roku poprawa na rynku pracy, która systematycznie zwiększa liczbę ofert zatrudnienia, nasiliła też rywalizację o kandydatów do pracy. Szczególnie o tych pasywnych, którzy sami nie szukają zatrudnienia.

Według badań firmy rekrutacyjnej Antal, chociaż ośmiu na dziesięciu specjalistów i menedżerów jest zainteresowanych zmianą pracodawcy, to odsetek tych, którzy aktywnie szukają zatrudnienia spadł do 25 proc., poziomu najniższego od pięciu lat.

O dotarcie do pasywnych kandydatów zabiegają dzisiaj wszyscy – w tym serwisy rekrutacyjne i portale społecznościowe. Niektóre, za polecenie odpowiedniego kandydata do pracy, kuszą nawet premiami finansowymi – czytamy w artykule.

PAP/RIRM

drukuj