Raport NIK ws. funkcjonowania Poczty Polskiej
Najwyższa Izba Kontroli opublikowała raport w sprawie funkcjonowania Poczty Polskiej. W dokumencie wykazano nieprawidłowości. Spółka w oświadczeniu nie zgodziła się z zarzutami NIK-u.
Kontrola Najwyższej Izby Kontroli obejmowała okres od 2015 do 2020 roku. Pozytywnych ocen NIK nie wystawiła za wiele.
– Poprawa, jaką NIK odnotowała, dotyczy terminowości rozpatrywania reklamacji – mówił Marian Banaś, prezes NIK.
Reszta usług, jak zapisano w raporcie, nie spełnia oczekiwań.
– Poczta Polska nie zapewnia właściwej jakości powszechnych usług pocztowych. Niewiele zmienia się w kwestii znanych obywatelom od lat opóźnień w dostarczaniu przesyłek. Nadal są też miejscowości, w których mieszkańcy mają problem z dostępem do usług pocztowych – wskazał prezes NIK.
NIK poinformował również, że Poczta Polska trzykrotnie podniosła ceny podstawowych usług powszechnych, tłumacząc podwyżki zwiększeniem kosztów. Spółka nie zgadza się z ustaleniami kontrolerów. Poczta Polska wydała oświadczenie i przekonuje, że Izba mija się z prawdą, a raport zawiera wiele nieścisłości.
„W raporcie podano, że cena za list krajowy ekonomiczny wzrosła o 87 proc. w 2019 roku w stosunku do 2015 roku. Porównaniu poddano list nierejestrowany ekonomiczny o masie do 350 g w gabarycie A, tymczasem cena tego listu w 2015 roku wynosiła 1,75 zł, zaś w 2019 roku cena listu o tych samych parametrach wynosiła 2,60 zł, co daje wzrost o 48 proc., a nie wzrost o 87 proc., jak podano w artykule” – napisała Poczta Polska.
Poczta Polska podkreśliła również, że spełniła wszelkie obowiązujące uregulowania prawne w zakresie dostępności do placówek pocztowych na terenie całego kraju. Spółka złożyła do ustaleń z raportu szereg wyjaśnień i uwag.
TV Trwam News