fot. PAP/Marcin Bielecki

Modernizacja i pogłębianie toru wodnego Świnoujście–Szczecin

W 2023 roku zakończy się modernizacja i pogłębianie toru wodnego Świnoujście–Szczecin. Dzięki wartej ponad miliard złotych inwestycji porty obsłużą dwukrotnie więcej ładunków i zapewnią więcej miejsc pracy w regionie.

Pandemia COVID-19 nie wpłynęła źle na procesy inwestycyjne w zespole portów Szczecin i Świnoujście. Wręcz przeciwnie – wskazała rzecznik Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, Monika Woźniak-Lewandowska.

– Modernizacja i pogłębienie toru wodnego Świnoujście–Szczecin do głębokości technicznej 12,5 metra zbliża się ku końcowi. To jest absolutnie milowy krok w rozwoju portów. Aby inwestycja przyniosła spodziewany efekt, a więc żeby było więcej ładunków obsługiwanych w portach, my jako Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście musimy dostosować nabrzeża portowe do nowej głębokości technicznej toru wodnego – mówiła Monika Woźniak-Lewandowska, rzecznik Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

Teraz terminale obsługują statki o zanurzeniu do 9 m i 15 cm z ładunkiem 25–30 tys. ton. Po zmianach do portu będą mogły zawijać jednostki z ładunkiem 45–50 tys. ton i zanurzeniem 11 m. To jednak nie wszystko.

– W obydwu portach modernizowana jest infrastruktura techniczna: sieci wodociągowe, kanalizacyjne, elektroenergetyczne, a więc wszystko czego nie widać gołym okiem, a co wpływa na sprawne funkcjonowanie portu i spółek portowych – powiedziała Monika Woźniak-Lewandowska.

Projektem, który całkowicie zmieni strukturę przeładunków, jest budowa głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu. W jego sąsiedztwie powstaje także dodatkowe nabrzeże do redystrybucji gazu LNG i dodatkowe stanowisko rozładunkowo-załadunkowe do obsługi mniejszych jednostek.

– Pakiet inwestycyjny jest ogromny. Przekracza kwotę miliarda złotych. To nie wszystko, dlatego że drogi dojazdowe do portów w Szczecinie i Świnoujściu: kolejowe, kołowe są także modernizowane. Wspólnie z PKP PLK realizujemy projekt inwestycyjny związany z modernizacją szlaków kolejowych – oznajmiła rzecznik Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

Projekty zakończą się w 2023 roku i wtedy do portów ma wkroczyć absolutnie nowa jakość obsługi ładunków.

TV Trwam News

drukuj
Tagi: , ,

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl