Przed świętami pociągi wrócą na tory pod Tatry
Spółka Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowuje rozwiązania pozwalające na wznowienie bezpośrednich połączeń pociągów na remontowanej trasie z Krakowa do Zakopanego – przekazała Dorota Szlachta z zespołu prasowego PKP. Pociągi pod Tatry mają jeździć od okresu świątecznego do końca ferii.
– Prace na kolejowej zakopiance prowadzone są zgodnie z harmonogramem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Działania skupiają realizację inwestycji na jednotorowej trasie do Zakopanego z zapewnieniem bezpośrednich połączeń koleją w sezonie letnim i zimowym. Dzięki temu podróżni mogą korzystać z dotychczasowych efektów i coraz lepszej komunikacji pociągiem pod Tatry – powiedziała Dorota Szlachta.
Obecnie na odcinkach między Suchą Beskidzką, a Chabówką i Zakopanem jest realizowany kolejny etap prac, których następstwem będzie skrócenie czasu podróży na trasie Kraków – Zakopane do dwóch godzin. Podczas tej tury przebudowano między innymi stacje w Osielcu, Chabówce oraz przystanki osobowe w Skawie i Szaflarach. Na odcinku Szaflary – Biały Dunajec powstało nowe torowisko. Roboty trwają także na stacji końcowej w Zakopanem, gdzie powstaje centrum komunikacyjne.
Przed wakacjami na trasie kolejowej do stolicy Tatr przebudowano 21 stacji i przystanków między Skawiną, a Zakopanem. Zmodernizowano także 125 przejazdów kolejowo-drogowych. Od marca 2023 roku planowana jest kolejna część robót na trasie Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane.
– Z każdym etapem inwestycji, dzięki przebudowie torów, sieci trakcyjnej, przepustów oraz przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem, poprawia się sprawność kolejowej zakopianki, wzrasta poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej – dodała Dorota Szlachta.
Modernizacja kolejowej zakopianki, prowadzona jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane’’. Na realizację przeznaczono przeszło 1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2023 roku.
PAP