fot. flickr.com

Poczta Polska rozpoczyna kontrakt na obsługę sądów

Od dziś rozpoczyna się trzyletni kontrakt Poczty Polskiej na obsługę korespondencji sądowej. Instytucja wraca do pełnienia usługi po dwóch latach przerwy. Od 2013 roku korespondencję sądową dostarczała spółka InPost.

Zarząd Poczty Polskiej wskazuje, że teraz rozpocznie się dobry okres – zarówno dla polskiego sądownictwa, jak i dla samej firmy.

Bogusław Nowicki, przewodniczący NSZZ „Solidarność” Pracowników Poczty Polskiej, ocenia, że przegrana narodowego operatora w poprzednim przetargu była zabiegiem politycznym.

­ – Chodziło o to, żeby sprowadzić nieco naszą firmę do parteru. Straciliśmy na tym zabiegu jako firma rynkowa ponad 370 mln zł. Oprócz tego straciliśmy 2500 tys. istotnych pracowników. W tej chwili wracamy do obsługi sądów i prokuratur, ale mamy mniejszy potencjał. Zakładamy, że uda nam się, jeśli nie niezwłocznie, to szybko powrócić do tej wysokiej jakości jaką firma oferowała przed tym przegranym przetargiem. Natomiast szczerze mówiąc, w najbliższym czasie obawiam się pewnych problemów organizacyjnych, bo nie jestem w stu procentach przekonany, że ta sytuacja zostanie ogarnięta. Na pewno będzie lepiej niż działo się do tej pory z naszą konkurencją, natomiast pytanie: czy będzie tak dobrze, jak my byśmy chcieli? To się okaże – komentuje Bogusław Nowicki.

Wraz z kontraktem na przesyłki sądowe Poczta Polska uruchamia aplikację „Mobilny Listonosz”. Otworzy ona szereg możliwości dla korzystających z usług firmy bez konieczności wychodzenia z domu. Chodzi m.in. o nadawanie paczek bezpośrednio u listonosza lub kuriera, doładowanie telefonów komórkowych czy doręczenia przekazów pocztowych.

Poczta Polska szacuje, że podczas 3-letniego kontraktu dostarczy ponad 170 mln przesyłek sądowych.

RIRM

drukuj