fot. PAP

PKP Intercity zmienia zasady odszkodowań za opóźnienia

Od dziś  nie tylko pasażerowie pociągów międzynarodowych, ale również wszystkich połączeń krajowych będą mieli prawo do odszkodowania w wysokości 50 procent ceny biletu, gdyby pociąg opóźnił się powyżej dwóch godzin. Ma to związek z unijnym rozporządzeniem.

– W praktyce oznacza to, że jeśli pociąg spóźni się 60 minut, to pasażer ma prawo do rekompensaty w wysokości 25 proc. Jeśli to opóźnienie wyniesie 2 godziny lub więcej, wtedy ta kwota rekompensaty wzrasta do 50 proc. Jedyne obostrzenie jest tutaj takie, że kwota tej rekompensaty, która miałaby być wypłacona nie może być mniejsza niż 4 euro – to jest unijna regulacja. Reklamację składamy tradycyjnie, czyli musimy zachować bilet z takiego przejazdu, zgłosić się do Intercity i złożyć wniosek o rekompensatę. Jest on rozpatrywany w ciągu 30 dni – poinformowała Beata Czemerajda z PKP Intercity.

Dotąd takie zasady odszkodowań dotyczyły tylko połączeń międzynarodowych oraz najwyższej kategorii pociągów Express InterCity, a teraz obejmą też popularne połączenia TLK.

RIRM

 

 

 

drukuj