fot. flickr.com

PKP forsuje Pendolino

Pendolino wyprze z rozkładów tańsze pociągi, które dotychczas cieszyły się dużym zainteresowaniem pasażerów. Według informacji portalu gazeta.pl, PKP układa nowy rozkład jazdy tak, aby szybki pociąg był jedynym rozwiązaniem dla podróżnych.

Rządowy super szybki pociąg już wyeliminował z trasy niedrogi pociąg Interregio „Matejko”. Teraz Centralna Magistrala Kolejowa na trasie Warszawa – Kraków ma być podporządkowana  Pendolino.

Według gazety.pl, z nowego rozkładu jazdy PKP Intercity wynika, że znacznie tańsze pociągi pospieszne do Krakowa będą jeździć okrężną drogą. Czas ich podróży wydłuży się w takiej sytuacji o ponad pół godziny.

Forsowanie rządowego Pendolino powoduje, że kolej traci pasażerów – mówi poseł Jerzy Polaczek, były minister transportu.

Program cięć połączeń na Centralnej Magistrali Kolejowej po to, aby tylko i wyłącznie mogły na niej operować składy Pendolino, nie przyniesie sukcesu dla klienta, chyba, że w sposób radykalny zmieni się polityka taryfowa, ceny przejazdu. Nie da się utrzymać konkurencyjnych połączeń z Krakowa czy Katowic do Warszawy lub na Wybrzeże wtedy, kiedy różnica między połączeniem autobusowym jest kilkakrotnie niższa od ceny połączenia Pendolino. Połączenie lotnicze z takich lotnisk jak Kraków, Katowice czy Gdańsk do Warszawy na liniach krajowych dzisiaj jest zbliżone czy nawet takie samo, jak cena biletu na ten typ pociągu – zauważa Jerzy Polaczek.

Według „gazety.pl” PKP chce zlikwidować kursy wieczornych pociągów pospiesznych. Po godzinie 18.00 z Krakowa do Warszawy można byłoby wrócić tylko ekspresem albo Pendolino.

RIRM

drukuj