PGE rusza z kampanią informacyjną

Akcja pod hasłem: „Sprawdź jak nie dać się oszukać?”, przestrzega przed nieuczciwymi sprzedawcami prądu. PGE wymienia kilka sposobów, wykorzystywanych przez oszustów.

Odwiedziny klientów w domach pod pretekstem zaktualizowania umowy, zmiany okresu rozliczeniowego lub propozycji obniżenia rachunków za energię to najczęstsze próby podpisania nierzetelnych umów.

Oszuści proponują także np. przeniesienie skrzynki licznikowej na zewnątrz budynku – jednak umowa, której kopii klient nie otrzymuje, dotyczy zmiany sprzedawcy energii.

Kampania PGE informuje jak nie dać się oszukać i zachęca klientów, by sprawdzali akwizytorów, wpuszczanych do domów – mówi Agnieszka Szczekala, rzecznik PGE Obrót S.A.

– Celem akcji jest przede wszystkim uświadomienie klientom, że mogą się zdarzyć przypadki, gdy ktoś poda się za pracownika naszej firmy i wprowadzi ich w błąd. Dlatego przestrzegamy i uczulamy, żeby sprawdzali z kim rozmawiają, sprawdzali identyfikator, bardzo dokładnie sprawdzali umowy i aby wymagali pozostawienia kopii dokumentu, który podpisali. To jest dla nich podstawa do tego, aby skorzystać z prawa 14 dni do odstąpienia od umowy – mówi Agnieszka Szczekala, rzecznik PGE Obrót.

Skala zjawiska oszukańczych praktyk z jaką PGE ma do czynienia to ok. 3 tys. przypadków miesięcznie. Oszuści namawiający do zmiany sprzedawców prądu uaktywniają się przede wszystkim w czasie wakacji pod nieobecność młodych domowników. Ich ofiarami padają najczęściej osoby starsze wynika z danych PGE.

RIRM

drukuj