PAIH: polskie firmy z branży spożywczej i kolejowej działają w Mjanmie

Foodcom i Asco Rail działają już w Mjanmie – podała Polska Agencja Inwestycji i Handlu, która wspiera ekspansję polskich spółek na tamtejszym rynku. 54-mln kraj zgłasza popyt na produkty mleczne; jest też atrakcyjny ze względu na sieć kolejową – uważa PAIH.

Jak wskazała Agencja, warszawska firma spożywcza Foodcom sprzedała do Mjanmy 120 ton odłuszczonego mleka w proszku (tzw. SMP), którego odbiorcą jest jedna z największych tamtejszych firm spożywczych.

Natomiast Asco Rail z Pyskowic – spółka z branży kolejowej, której głównym rynkiem zbytu jest Unia Europejska – podpisała umowę przedstawicielską z birmańską Trade Trans.

„Zgodnie z jej zapisami, tamtejszy przedstawiciel Asco Rail będzie zajmował się promocją jej produktów oraz brał udział w przetargach w jej imieniu” – wyjaśniono.

Polska spółka zajmuje się m.in. produkcją, dostawą, serwisem przyrządów i stanowisk kontrolno-pomiarowych, urządzeń indukcyjnych i mechanicznych do demontażu i montażu elementów.

„Znaleźliśmy mjanmańskiego klienta, a następnie skontaktowaliśmy go z Foodcom i pośredniczyliśmy w przekazywaniu informacji w początkowym etapie współpracy. Potencjalny kontrahent z Mjanmy otrzymał dane kontaktowe do polskich partnerów, koszt transportu morskiego wraz z dokładną informacją na temat składu” – wskazał szef biura PAIH w Kuala Lumpur Przemysław Zaręba, cytowany we wtorkowym komunikacie.

Podkreślił, że Mjanma to atrakcyjny rynek dla Asco Rail ze względu na jej sieć kolejową o długości ponad 11 tys. kilometrów i 1225 stacji.

„To druga największa sieć kolejowa w Azji Południowo-Wschodniej, obecnie zarządzana przez Myanma Railways, należącą w całości do Ministerstwa Transportu Kolejowego. Sieć jest bardzo zaniedbana, wymaga remontów i wymiany całych elementów – w tym właśnie polska firma upatruje szanse na działanie” – zaznaczył Zaręba.

Według niego 54-milionowa Mjanma zgłasza też duży popyt na produkty mleczne, szczególnie dla dzieci. Trudne warunki do schładzania mleka i raczkująca – jak mówił – lokalna produkcja powodują, że podaż opiera się na imporcie mleka UHT, skondensowanego i w proszku.

„Polscy producenci mleka w proszku muszą zmierzyć się w Mjanmie z silną międzynarodową konkurencją, m.in. z Nowej Zelandii. Jednak odpowiednia, skrojona na miarę klienta oferta da duże szanse na sukces” – ocenił ekspert PAIH w Kuala Lumpur.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu działa na rzecz promocji Polski i polskiej gospodarki, a także wspiera inwestycje bezpośrednie polskich i zagranicznych firm.

PAP

drukuj
Tagi: ,

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl