„Nasz Dziennik”: już 11 tys. osób skorzystało z porad Telefonicznej Informacji Pacjenta
Infolinia o dostępności leków cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Już 11 tys. osób skorzystało z porad jej konsultantów. Od 2 września z infolinii będziemy mogli korzystać przez całą dobę – również w soboty i niedziele. O sprawie napisał „Nasz Dziennik”.
Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Telefoniczną Informację Pacjenta w połowie lipca. Miało to związek z licznymi sygnałami o brakach pewnych leków w polskich aptekach. Za pośrednictwem infolinii można uzyskać informacje dotyczące dostępności leków w całym kraju. Wystarczy wybrać numer 800 190 590. Infolinia ma zasięg ogólnopolski. Od początku jej działania, konsultanci Narodowego Funduszu Zdrowia i Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego udzielili już ponad 11 tys. porad. Największe zainteresowanie – jak podkreśla NFZ – było w pierwszych dniach uruchomienia. Obecnie to około 300-400 połączeń dziennie.
Z punktu możemy korzystać od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 18.00. Wkrótce ma to się jednak zmienić. Od 2 września infolinia będzie dostępna w trybie 24-godzinnym we wszystkie dni tygodnia.
TV Trwam News/RIRM