fot. twitter.com/MSZ_RP/status/1334508598827896840

Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Telewizja Polska rozszerzają współpracę w zakresie promocji Polski za granicą

Resort spraw zagranicznych i Telewizja Polska podpisały list intencyjny ws. promowania polskiej kultury i marki naszego kraju na świecie. Produkcje mediów publicznych mają być promowane w zagranicznych mediach.

Teatr telewizji, dokumenty, produkcje fabularne – to wszystko dzięki nawiązaniu współpracy ma się stać atrakcyjnym elementem, który będzie wykorzystywany przez instytuty polskie na świecie.

Podpisanie listu intencyjnego wzmacnia współpracę mediów publicznych  oraz polskiej dyplomacji. Jej celem jest propagowanie wiedzy o Polsce, jej historii i kulturze poprzez promowanie rodzimych produkcji telewizyjnych.

Jak zaznacza Szymon Szynkowski vel Sęk, wiceszef Ministerstwa Spraw Zagranicznych, jednym z filarów współczesnej dyplomacji jest dbanie o wizerunek kraju na arenie międzynarodowej.

 – Dyplomacja publiczna to dyplomacja XXI w. Klasyczna dyplomacja, która narodziła się na kongresie wiedeńskim w XIX w., gdzie spotykali się przywódcy państw i ministrowie spraw zagranicznych, była zjawiskiem elitarnym. Dzisiaj dyplomacja jest nieco inna. W obecnych czasach jest to docieranie z naszymi opiniami. Przekazujemy również wiedzę o tym, jaka jest Polska, jakie wartości są dla nas ważne. Mówimy o naszej historii i celach jako Polaków. Musimy docierać z tymi wiadomościami nie tylko do liderów państw – wyjaśnia Szymon Szynkowski vel Sęk.

Pierwszym owocem umowy będzie cykl zatytułowany „Idziemy na film polski”. Zostanie on wyemitowany w chorwackiej telewizji między 7 a 12 grudnia.

Z okazji 30-lecia funkcjonowania Grupy Wyszehradzkiej powstaje talent show -Wirtuozi V4+.

Zuzanna Dąbrowska/RIRM

drukuj