Ministerstwo Skarbu rezygnuje z reklam w prasie
Ministerstwo Skarbu Państwa chce zrezygnować z obowiązkowych publikacji komunikatów i ogłoszeń w ogólnopolskiej prasie. Resort przygotował projekty przepisów, które znoszą tę konieczność. Dzięki nowelizacji spółki Skarbu Państwa oraz budżet państwa zaoszczędzają rocznie od 6 do 8 mln złotych.
W uzasadnieniu do nowelizacji resort skarbu zaznacza, że drukowanie ogłoszeń w prasie staje się coraz mniej efektywne. Z analizy branżowych mediów wynika, że spada sprzedaż dzienników ogólnopolskich, jak i regionalnych, a zwiększa się liczba osób korzystających z internetu zarówno w gospodarstwach domowych, jak i w przedsiębiorstwach. Projekt przepisów został już przekazany do uzgodnień międzyresortowych.
Z kolei pełna treść nowelizacji została już opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Skarbu Państwa oraz na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji. Ministerstwo oczekuje, że zaoszczędzone środki spółki Skarbu Państwa przeznaczą na rozwój, a nowelizacja będzie także impulsem do zadbania o profesjonalną komunikację internetową z kontrahentami i klientami.
TV Trwam News/RIRM