fot. pixabay.com

Minister edukacji i nauki zapowiada wsparcie dla uczniów w czterech sferach

Resort edukacji i nauki przygotował wsparcie dla uczniów wracających do nauki stacjonarnej w czterech sferach – walki z otyłością, pomocy w problemach psychicznych, pomocy w problemach ze wzrokiem i w uzupełnianiu niedostatków wiedzy – poinformował dziś szef Ministerstwa Edukacji i Nauki Przemysław Czarnek.

Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek wypowiadał się rano w TVP Info o programach wsparcia dla uczniów wracających do nauki stacjonarnej. Programy te mają odpowiedzieć na najistotniejsze problemy, które pojawiły się wśród dzieci i młodzieży w czasie nauki zdalnej.

Przemysław Czarnek przyznał, że z badań wynika, iż „krzywa otyłości wśród dzieci i młodzieży bardzo szybko rośnie”.

„Robimy specjalny program wsparcia dla dzieci i młodzieży, żeby z tą otyłością walczyć” – powiedział.

Zaznaczył, że specjaliści z akademii wychowania fizycznego przygotowują sposób na najbardziej efektywne wykorzystanie czterech godzin WF-u.

„Chodzi o to, żeby dzieci i młodzieży zaaplikowane były takie zajęcia, ćwiczenia i takie gry, które będą najbardziej efektywnie walczyć z otyłością” – zaznaczył Przemysław Czarnek.

Minister zaapelował zarazem do rodziców, żeby nie załatwiali dzieciom zwolnień z zajęć wychowania fizycznego.

„Dzisiaj kultura fizyczna i ruch jest na wagę złota (…). Plaga zwolnień z WF, tylko po to, by dziecko się nie spociło, lub by nie miało gorszej oceny, to jest rzecz, z którą musimy walczyć” – dodał.

Ponadto, jak mówił Przemysław Czarnek, wraz ze specjalistami przygotowywany jest program wsparcia młodzieży w problemach psychicznych.

https://twitter.com/MEIN_GOV_PL/status/1356924942982516737

Trzeci program to pilotażowy, a następnie ogólnopolski program badania wzroku, który mógł się pogorszyć u dzieci i młodzieży w związku z pracą przed ekranem komputera.

Minister poinformował, że zespół prof. Roberta Rejdaka z UM w Lublinie przygotował zalecenia, które zostaną przekazane uczniom i nauczycielom, jak korzystać ze sprzętu informatycznego, by jak najmniej obciążać wzrok.

Czwarty program przygotowany przez MEiN to wsparcie w niwelowaniu „niedostatków wiedzy”.

„Wiadomo, że nauka zdalna, choćby najlepsza i poprawiona w stosunku do początków jednak nie zastąpi nauki stacjonarnej. Chcemy wprowadzić dodatkowe godziny z kluczowych przedmiotów, podczas których będzie można nadrabiać ten czas i materiał, który nie został zrealizowany” – mówił Przemysław Czarnek.

PAP

drukuj