Grupa Energa: Nie powinno być problemu z fakturami za energię
Grupa Energa zapewnia, że nie powinno być już problemu z dostarczaniem klientom faktur za energię zgodnie z terminem. Koncern zapowiada przywrócenie funkcji Rzecznika Klienta Energi i wprowadzenie dodatkowej oferty dla seniorów.
Grupa Energa jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce. Na przełomie ostatnich lat musiała zmierzyć się z narastającym od dłuższego już czasu problemem. Chodzi o trudności z bilingowaniem, czyli wystawianiem faktur dla klientów zgodnie z terminem. O skali problemu mówił Daniel Obajtek, prezes zarządu Energa.
– W marcu było 80 tys. trwale niefakturowanych faktur. To była bardzo duża ilość. Niektóre czekały nawet od roku 2013. Największy problem pojawił się w roku 2015, kiedy podjęto decyzję, by migrować dane klientów do niestabilnego systemu. To spowodowało rozjechanie się systemów i problemy z bilingowaniem – poinformował Daniel Obajtek.
Ten problem – jak podkreślają przedstawiciele koncernu – mamy już na szczęście za sobą.
– Wyszliśmy na prostą. Pozbyliśmy się wszystkich zaległości. W tej chwili realizujemy pełną parą strategię naszej firmy. Przede wszystkim zwracamy się bliżej klienta – wskazał Jarosław Dybowski, prezes Zarządu Energa Obrót.
– Do wszystkich klientów, którzy mieli z tego rodzaju problemy, poszły pisma informacyjne, że można w sposób dopuszczalny z prawem rozłożyć na raty i spłacić te zaległości, oczywiście nie obciążając klientów odsetkami, ponieważ było to wyłącznie z winy firmy – dodał Daniel Obajtek, prezes zarządu Energa.
Jak poinformował prezes grupy, jeszcze w tym tygodniu Energa przywróci funkcję Rzecznika Klienta Energi, który ma pomagać klientom w kontaktach z firmą.
– To będzie osoba, która będzie obciążana przez klientów różnymi sprawami, by nie odsyłać z jednego kąta w drugi klientów, tylko by ta osoba miała pełne predyspozycje, by sprawę poprowadzić od początku do samego końca – powiedział Daniel Obajtek.
Do końca roku ma też zostać wprowadzony specjalny program dla seniorów, ułatwiający kontakt z opieką medyczną.
– W ramach tego programu przygotowaliśmy produkt, który pozwoli seniorom na to, ażeby w przypadku konieczności skonsultowania się z lekarzem czy pielęgniarką, żeby mogli oni przyjść do domu, żeby zapewnić seniorom transport medyczny w jakichś nagłych sytuacjach, żeby załatwić dostawę leków itd. – poinformował Jarosław Dybowski.
Pakiet skierowany do seniorów lub osób potrzebujących pomocy – zgodnie z zapewnieniami grupy – nie spowoduje wzrostu opłat za energię. Z ofertą związana jednak będzie pewna dodatkowa opłata, rzędu kilku złotych miesięcznie. Ponadto Energa we współpracy z Uniwersytetem Trzeciego Wieku przygotowuje cykl wykładów związanych z edukacją seniorów. Słuchacze mają być informowani, np. w jaki sposób mogą się wystrzegać nieuczciwych osób czy firm. Planowane jest przygotowanie umów i kalendarzy z większym drukiem. Rozszerzona została też istniejąca już oferta „fachowcy z Energii”, czyli bezpłatna pomoc w domu klienta w razie awarii. W zależności od pakietu klient może skorzystać z pomocy fachowców dziesięciu specjalności.
TV Trwam News/RIRM