fot. M. Borawski/Nasz Dziennik

W gazetce Rossmanna atak na program „Rodzina 500 plus”

Komu przeszkadza program „Rodzina 500 plus”? Niemiecka sieć drogeryjna Rossmann wylicza negatywne skutki rządowej ustawy. W miesięczniku można przeczytać, że prowadzi on do alkoholizmu, bezrobocia czy do pogorszenia relacji międzyludzkich. To wszystko zawarto w darmowej gazetce dołączonej do zakupów.

Pismo, którego redaktor naczelną jest dziennikarka Agata Młynarska, opisało w skandaliczny sposób osoby, które korzystają z pieniędzy wypłacanych w ramach „Rodziny 500 plus”. Z artykułu możemy dowiedzieć się, że beneficjentami rządowego programu są osoby nadużywające alkoholu, bezrobotni. Otrzymywanie darmowych pieniędzy wpływa natomiast na pogorszenie relacji międzyludzkich. Uważni czytelnicy nie pozostali obojętni na tego typu oskarżenia. W internecie pojawiły się nawet głosy, by zacząć bojkotować sklepy sieci Rossmann. W odpowiedzi zarząd spółki wydał oświadczenie w którym przeprosił za artykuł.

– W związku z artykułem „500+…”, który ukazał się w październikowym Skarbie chcemy wszystkich Państwa bardzo przeprosić. Artykuł został napisany niezgodnie ze sztuką dziennikarską. Program 500 plus został w nim opisany w sposób jednostronny i tendencyjny(…)W dotychczasowych wydaniach miesięcznika Skarb staraliśmy się być zawsze blisko naszych czytelników i klientów, prezentować teksty w sposób obiektywny i wyważony. Nie chcieliśmy nikogo dotknąć, nie takie były nasze intencje. Wyciągniemy konsekwencje wobec osób odpowiedzialnych w firmie za publikację tego artykułu, a także felietonu pani Hanny Bakuły. Felieton ten zawiera prywatne poglądy pani Bakuły i nie odzwierciedla stanowiska Rossmanna – czytamy w oświadczeniu zarządu Rossmanna.

Rossmann zapewnił, że wycofał gazetkę z sieci swoich sklepów.

TV Trwam News/RIRM

drukuj