D. Obajtek: PKN Orlen otworzył pierwszy sklep Stop Cafe w Pradze
W czeskiej Pradze otworzyliśmy pierwszy sklep Stop Cafe, do końca roku otworzymy w tym mieście jeszcze dwa takie punkty – poinformował na Twitterze Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.
Daniel Obajtek zaznaczył, że otwarcie pierwszego sklepu Stop Cafe w Pradze to „kolejny ważny krok w realizacji strategii ORLEN 2030, zakładającej rozwój nowych formatów sprzedażowych poza stacjami paliw”.
W czeskiej Pradze otworzyliśmy pierwszy sklep #StopCafe. Do końca roku otworzymy w tym mieście jeszcze dwa takie punkty. To kolejny ważny krok w realizacji strategii #ORLEN2030, zakładającej rozwój nowych formatów sprzedażowych poza stacjami paliw #ORLENwRuchu #ORLENgo pic.twitter.com/4i03NgAWEd
— Daniel Obajtek (@DanielObajtek) February 18, 2021
W czwartkowej informacji prasowej spółka podała, że ORLEN Unipetrol z Grupy ORLEN rozwija nowe formaty sprzedaży detalicznej poza stacjami paliw. W Pradze-Karlín powstał pierwszy sklep pod marką „Stop Cafe”, oferujący klientom gotowe przekąski i inne produkty spożywcze – napisano.
„Grupa ORLEN z segmentu detalicznego rocznie uzyskuje ponad 3 mld zł zysku operacyjnego. To dobry wynik, który daje podstawy do realizacji naszych strategicznych projektów. Jednym z kluczowych w tym obszarze jest rozwój nowych formatów sprzedaży detalicznej nie tylko w Polsce, ale też w Czechach. Mamy atrakcyjną ofertę, z którą chcemy wyjść do klientów, również tych niezmotoryzowanych. Inwestycja w sklepy +Stop Cafe+, które będą powstawać w miejscach o największym natężeniu ruchu, to naturalny krok w tym kierunku. Zaczynamy od Pragi, ale w kolejnym etapie takie sklepy będą powstawały także w innych czeskich miastach” – zapowiedział Daniel Obajtek.
Spółka poinformowała, że pierwszy w Czechach sklep, należący do Grupy ORLEN, którego powierzchnia wynosi 43 m2, będzie działał pod sprawdzonym brandem „Stop Cafe”, jednak docelowo, w ramach procesu rebrandingu, zagraniczna sieć sklepów będzie funkcjonowała pod marką „ORLEN Go!”.
„Podobny koncept sklepowo-gastronomiczny jeszcze w tym półroczu koncern rozwinie także w Polsce. Pod marką +ORLEN w ruchu+ powstanie sieć ok. 900 obiektów, która w ciągu 5 lat wygeneruje dodatkową EBITDA w wysokości kilkudziesięciu milionów złotych” – dodano.
Strategia Orlen 2030 zakłada m.in. dynamiczny rozwój segmentu detalicznego i rozbudowę segmentu pozapaliwowego.
W 2020 r. PKN Orlen osiągnął 3,4 mld zł zysku netto, uwzględniając zysk na nabyciu Energi. Wynik EBITDA LIFO był na poziomie 12,1 mld zł, a przychody ze sprzedaży – 86,2 mld zł.
PAP