fot. Urząd Morski w Gdyni

Niebawem otwarcie przekopu Mierzei Wiślanej. M. Gróbarczyk: Wszystko, co dzisiaj wpływa, również cały ładunek związany z energetyką, czyli węgiel, paliwo, jest realizowane przez polskie porty

W przyszłym tygodniu odbędzie się przekazanie przez wykonawcę placu budowy, czyli pozwolenia na użytkowanie, które uzyskuje Urząd Morski w Gdyni. (…) Jeśli chodzi o sterowanie drogą wodną, to cały system będzie obejmował aż wejście do portu w Elblągu. To nie jest tylko ruch przez samą Mierzeję Wiślaną, to jest ruch po Zalewie Wiślanym oraz sterowanie mostem w Nowakowie – mówił Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. gospodarki wodą oraz inwestycji w gospodarce morskiej i wodnej, w rozmowie z Redakcją Informacyjną Radia Maryja.

17 września 2022 roku zostanie oficjalnie otworzony kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną. [czytaj więcej]

W przyszłym tygodniu odbędzie się przekazanie przez wykonawcę placu budowy, czyli pozwolenia na użytkowanie, które uzyskuje Urząd Morski w Gdyni. (…) Jeśli chodzi o sterowanie drogą wodną, to cały system będzie obejmował aż wejście do portu w Elblągu. To nie jest tylko ruch przez samą Mierzeję Wiślaną, to jest ruch po Zalewie Wiślanym oraz sterowanie mostem w Nowakowie. To wszystko jest realizowane z Kapitanatu Portu Nowy Świat. Trwają teraz prace nad tym, żeby system pracował bez zakłóceń – zaznaczył gość Radia Maryja.

Porty – jak podkreślił wiceminister Marek Gróbarczyk – odgrywają kluczową rolę dla bezpieczeństwa państwa.

Wszystko, co dzisiaj wpływa, również cały ładunek związany z energetyką, czyli węgiel, paliwo, jest realizowane przez polskie porty. Potrzebujemy ogromnych ilości nowych terenów portowych. W tej sytuacji Elbląg staje się kluczowy jako port wspomagający Trójmiasto, ale i port, który będzie obsługiwał jednostki do 10 tys. ton, a więc cały obszar wód europejskich. Liczymy na to, że port w Elblągu świetnie wykorzysta możliwości, które dzisiaj się pojawiają, a więc zwiększone możliwości przeładunkowe oraz pozyskiwanie nowych terenów – wskazał pełnomocnik rządu ds. gospodarki wodą oraz inwestycji w gospodarce morskiej i wodnej.

W Świnoujściu trwa budowa portu kontenerowego. Inwestycja budzi ogromne obawy Niemców.

„To gigantyczny projekt, który zagraża naszej egzystencji” – powiedziała tygodnikowi „Die Zeit” Laura Isabelle Marisken, burmistrz gminy Ostseebad Heringsdorf na Uznamie.

Jest to rzecz kuriozalna i w ogóle tego nie akceptujemy, tym bardziej że strona niemiecka popierała i była finansowana przez Rosję w ramach swoich organizacji, które tworzyła na rzecz budowy Nord Stream 2. Dzisiaj te same organizacje, ten sam land protestuje przeciwko budowie terminala kontenerowego w Świnoujściu. Tylko i wyłącznie trzeba to traktować w kategoriach konkurencyjności. Celem Niemiec jest po prostu zablokowanie możliwości rozwojowych Polski. Z naszej strony nie ma na to żadnej zgody –   mówił Marek Gróbarczyk.

Cała rozmowa dostępna jest [tutaj].

 

radiomaryja.pl

drukuj
Tagi:

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl