„ŚDM to także okazja dla biznesu i szansa na poprawę wizerunku Polski”
Światowe Dni Młodzieży będą nie tylko wydarzeniem duchowym, ale też okazją dla biznesu i olbrzymią szansą na poprawę wizerunku Polski w świecie – podkreślają przedstawiciele Polskiej Organizacji Turystycznej.
POT liczy, że uczestnicy ŚDM, którzy spotkają się z Ojcem św. Franciszkiem, będą wracać do Polski i zachęcą do odwiedzenia naszego kraju innych. Wykorzystaniu szans związanych z ŚDM poświęcona była konferencja Polskiej Organizacji Turystycznej, zorganizowana w czwartek na Jasnej Górze.
– Będzie to wydarzenie, które ma wymiar duchowy, ale jest to też potężne wyzwanie dla biznesu. Zostanie wyzwolony olbrzymi popyt na usługi turystyczne i trzeba zabezpieczyć godny pobyt szerokiej rzeczy pielgrzymów, którzy przyjadą do Polski – powiedział przewodniczący Rady POT Jan Korsak.
Jak podkreślił, aby wykorzystać szanse związane ze ŚDM konieczna jest współpraca i zaangażowanie administracji rządowej i samorządowej oraz firm turystycznych.
Wiceprezes POT Bartłomiej Walas wskazał, że ŚDM to także szansa na poprawę wizerunku Polski w świecie. Dlatego istotną wartością będzie rekomendacja, jakiej udzielą uczestnicy ŚDM po powrocie do domów.
Wyraził nadzieję, że ŚDM spopularyzują Polskę jak Euro 2012, ale w jeszcze większej skali.
– To wydarzenie globalne i tak medialne, że ono te rekomendacje nam powtórzy – dodał wiceprezes.
PAP/RIRM