TVP zablokowała reklamę „ND” nt. szerzącej się w szkołach ideologii gender

Telewizja Polska zablokowała reklamę „Naszego Dziennika”, który w weekendowym wydaniu pisze o szerzącej się w szkołach ideologii gender. Dla telewizji publicznej nie do przyjęcia okazało się słowo „homoseksualizm”, które uznano za dyskryminujące orientację seksualną.

W weekendowym „Naszym Dzienniku” pojawi się artykuł o szerzącej się w szkołach ideologii gender, która uderza w rodzinę. Rodzice znajdą w nim odpowiedź na pytanie: co zrobić, jeśli pod płaszczykiem tolerancji szkoła promuje homoseksualizm?


Spot reklamowy „Naszego Dziennika”, którego emisji odmówiła TVP.

Spot reklamowy „Naszego Dziennika”, na który zgodziła się TVP.


„Dziś w Naszym Dzienniku: Ważny temat! Gender w szkołach. Pod przykrywką równości Twoje dziecko słucha o homoseksualizmie. Możesz temu zapobiec. Pomożemy Ci. Przeczytaj, jak sprawdzić szkołę i co zrobić” – brzmiał tekst zawarty w reklamie.

Choć reklama nie niosła ze sobą żadnych treści ocennych, biuro reklamy TVP odmówiło jej emisji powołując się na art. 16 b ust. 3 pkt 2 Ustawy o radiofonii i telewizji.

 „[…] przekaz handlowy nie może zawierać treści dyskryminujących ze względu m.in. na orientację seksualną” – czytamy w uzasadnieniu odmowy.

Decyzję podtrzymano nawet wtedy, gdy redakcja zaproponowała inny zwrot adresowany do rodziców mówiący: Twoje dziecko słucha nieprawdy o homoseksualizmie.

Dopiero całkowite usunięcie z reklamy informacji o planowanej publikacji dotyczącej gender w szkołach i zastąpienie go innym tekstem zostało przez władze Telewizji Publicznej zaakceptowane.

 

TV Trwam News/RIRM

drukuj